Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Bund i stål pool

Bund i stål pool 14 jul 2016 11:58 #6948

  • Casper
  • Casper's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Jeg er ved at grave min første pool ned. Hullet er lavet og er i gang med at få det afrettet nu så det bliver helt plant. Bør man lægge stabilgrus i bunden som første lag, og herefter brolægger/afretningsgrus grus 0,8 mm. for at få en stabil og fast bund eller kan man nøjes med at lægge grus ud i 0,8 mm oven på jorden ? I et hvor tykt lag ville I lægge det ud ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bund i stål pool 14 jul 2016 15:36 #6949

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Hvis du lægger 0.8 i bunden skal du nok også lægge en geotekstil dug under for at beskytte din liner. Ellers har jeg prøvet strandsand det virkede fint, har du overvejet at bruge isoleringsmåtter i bunden ? Jeg brugte 2/3 centimeter sand bare for at rette det sidste af. Lad os endelig se/høre hvordan det skrider frem, har du handlet ind i oppe ved Tuse næs ?
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Casper

Bund i stål pool 14 jul 2016 19:54 #6950

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Skal det være støbt bund ?

Jeg har vibreret sand under min betonbund.

Man skal altid have geotekstil imellem liner og bund og den skal være behandlet imod svamp og råd ;)

Vil ikke anbefale strandsand, da det indeholder salt hvilket er en rigtig dårlig kombination med en stålet i poolen.
Mvh. Mads
Sidste redigering: 14 jul 2016 19:54 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Casper

Bund i stål pool 14 jul 2016 22:00 #6951

  • Casper
  • Casper's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Nej jeg tænker ikke at det skal være en støbt bund. Man skal grave 3 stolber ned på hver langside, hvor der er et bånd der er forbundet med stolberne på modsat side. Under stolberne foreslår man at man lægger en fundablok eller flise således at stolben ikke synker. Så tanken var at bunden skulle være i grus. Jeg ved at bunden afrettes i 0,8 mm grus. Men spørgsmålet er om man skal smide stabil grus i også som første lag oven på jorden ligesom man f.eks gør i indkørsler
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bund i stål pool 14 jul 2016 22:11 #6952

  • Casper
  • Casper's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
I dag er gået med at gøre bunden plan. Havde ikke helt evner til at få minigravernen til det
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bund i stål pool 15 jul 2016 07:02 #6953

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg vil helt anbefale og vibrere bunden så med en pladevibrator, det med stabilgrus er jeg usikker på hvordan er undergrunden er den stenet, ler, sand etc.....

Men vigtigst af alt du skal have en geotekstil dug imellem liner og bund.

Mener at have set at når man bruger industribats lægger afretter man sand, så batts, geotekstil og liner.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder