Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Bund til min pool

Bund til min pool 02 maj 2010 17:06 #977

  • Kingod
  • Kingod's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 11
Hej alle i kloge hoveder :D

NU er det snart tid til at sætte min pool op igen Weee, men men jeg er flyttet og har i den forbindelse fået en helt anden have jo. Det bedste sted vi umidelbart kan se er selvfølgelig hvor der er lagt fliser :O Fliserne er selvfølgelig ikke lagt ordenligt så det hælder lidt. Jeg har en af de store pools som man selv sætter op og tager ned når det bliver efterår. 21.000 L

Mit spørgsmål er bare om bliver nødt til at fjerne fliserne eller kan man købe noget som man kan ligge ovenpå fliserne så bunden bliver blød ??? Nogen der ved om det kan lade sig gøre ??

Venlig hilsen

Heidi
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Bund til min pool 03 maj 2010 12:37 #978

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvis det er en af de pools der bliver pustet op, skal skal underlaget være helt plan. eller kan du risikere at den vælter. SERIØST - og selvfølgelig skal der være noget blødt mellem fliser og pool

hvis det en en med stålsider, så kan den bedre tåle en vis skævhed, men igen poos er gode uden de står helt i plan.

Såfremt du skifter det hvert år, vil 20 mm flamingo være fint. De bliver bulet af at gå på dem og derfor skal de skiftes. Det kan iøvrigt undre, at der stadig er poolbyggere - både private og prof. der alligevel bruger det til faststående pools
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Bund til min pool 03 maj 2010 12:48 #980

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
bjarne skrev:
Såfremt du skifter det hvert år, vil 20 mm flamingo være fint. De bliver bulet af at gå på dem og derfor skal de skiftes. Det kan iøvrigt undre, at der stadig er poolbyggere - både private og prof. der alligevel bruger det til faststående pools
Det siger du jo altid :)

Hvad SKAL man da bruge, synes du, hvis ikke flamingo ?
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Bund til min pool 03 maj 2010 13:06 #981

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Man kan også trække en sandpude ud, altså et tyndt lag fint sand og rette det af som hvis man skulle læggefliser. Oven på sandet lægges fibertex og så poolen. Når vinteren kommer kan fibertexen lægges sammen og sandet lægges i en dynge som dækkes over.

Løsningen er ikke optimal, men hvis poolen pakkes ned hver vinter vil det nok være mere holbart end flamingo.

Den bedste løsning er nok at rette fliserne op og så bruge fibertex min.5 mm tyk.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Bund til min pool 03 maj 2010 13:12 #982

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Enig med Mads, både mht. at rette fliserne op (det bør de vel under alle omstændigheder...) og så noget fibertext. Tykkelsen afhænger af hvor meget du vil ofre, også om det partout SKAL være som at træde på en superblød pude!
Bunden er jo trods alt bare det sted hvor poolen ender, nedadtil, og ikke et sted man skal hoppe op og ned med strakte ben. :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Bund til min pool 03 maj 2010 14:47 #983

  • Kingod
  • Kingod's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 11
Hej med jer...

1000 tak for råd, men jeg tror jeg har fået lokket manden og vennerne til at fjerne fliserne istedet for :) Det andet vil nok være dyrt at få lavet :) Min pool er ikke oppustelig men med stående ben :)

Vh Heidi
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder