Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Erfaringer med El Nino absorbere søges

Erfaringer med El Nino absorbere søges 10 Jun 2013 11:05 #3873

  • brianh
  • brianh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej,

Jeg er helt ny her i forummet og håber på der er nogen der kan hjælpe lidt. Jeg har en Intex Ultra Frame pool på 17.000 liter (5,49x2,74m). Jeg har kig på nogle El nino plast absorbere som jeg påtænker at montere på en ramme lavet til formålet. 3 stk. såkaldte basic kits som giver et areal på 10m2 (poolen er 15m2).

Jeg kan kun se en enkelt der skriver om pågældende absorber og som skriver det ikke duer og er for billigt. Men jeg kan få fat i ovennævnte for ca. kr. 2.000,- Jeg synes ikke jeg kan finde noget som helst andet som kan matche det i pris kontra effektivitet.

Et andet spørgsmål er at i dag har jeg en filterpumpe på, men vil egentlig gerne have en sandfilterpumpe på istedet. Men på både El Nino systemet og mange andre plast absorbere må trykket kun være omkring 0,3 bar. Kan man så overhovedet køre det med en sandfilterpumpe, eller styrer man det vha. en 3-vejs ventil eller vælger man simpelthen at have en sekundær pumpe til absorberne på eget kredsløb, som sandfilterpumpen så ikke kan pumpe igennem?

På forhånd tak.

Mvh.
Brian
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Erfaringer med El Nino absorbere søges 10 Jun 2013 14:23 #3874

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Med en pool på 17 m3 skal du efter min mening have minimum en 3/4 hk pumpe og et 50 ø filter såfremt du vil have en ordentlig rensning af bassinet samt mulighed for at have kraft nok til at støvsuge med.
Det papirfilter som du har nu vil du ikke kunne gøre nogen af tingene med

Du vil derfor ikke kunne have et sådant solabsorberanlæg. - Hvis du skal have et sandfilter istedet, skal du helt ned på 1/3 hk og et 30 Ø filter for at kunne bruge det sammen med elninjo

Jeg har aldrig afprøvet disse absorbere, så jeg kan intet sige om hverken effektivitet eller lign. Desværre :blush:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Erfaringer med El Nino absorbere søges 10 Jun 2013 14:41 #3875

  • brianh
  • brianh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Mange tak for svar. Jeg vil lige sige at min nuværende filterpumpe fint både renser og kan benyttes til den medfølgende støvsuger. Det er der ikke nogen problemer i (den yder 5500 liter i timen).

Jeg må se om der er en anden bruger herinde der måske kan øse ud af sine erfaringer med solabsorberanlæg.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder