Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Små poolfra 1-5 m3

EMNE: Havetrug til badebassin: pumper og vanmer

Havetrug til badebassin: pumper og vanmer 22 Jun 2015 08:43 #5721

  • Rasmus A
  • Rasmus A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej

Jeg antager, at jeg ift andre har en noget lowtech tilgang: jeg har en stor balje (140 cm i diameter og måske 80 cm høj), som jeg gerne vil lave badebassin i

Jeg har købt diverse kemikalier i ( fjernet - forumregler ), og en pumpe/filter og varmer
Sidste virker ikke, da de skal monteres, så vandstanden er højere end det udgangs- og indgangshul, som pumpen er monteret på (det formoder jeg er forklaringen)
Vi vil gerne holde bassinet intakt (dvs ikke lave hul med et rør) og bruge en pumpe/varmer, der kan bruges fra en slange, der kommer ned i bassinet oppefra og som fremdeles også kan bruges til at tømme det med

Kan det lade sig gøre eller er det en virkelig dårlig ide?

Er der nogen der har et bud på, hvilken pumpe/filter/varmer vi kunne bruge, hvis det er en meningsfuld ide?
Gerne billig (men fungerer stabilt)

På forhånd tak

MVH
Rasmus
Rasmus
Sidste redigering: 22 Jun 2015 12:31 af Rasmus A.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Havetrug til badebassin: pumper og vanmer 22 Jun 2015 10:39 #5722

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hvis vi skal kunne hjælpe dig må du sende nogle billeder af det rensningsanlæg du har, men umiddelbart kan det let lade sig gøre

Dit indlæg er blevet redigeret m.h.t hvor du har købt dine ting. Nok hjælper vi alle uanset hvor de har købt, men ligefrem gøre reklame for andre der tilmed ikke yder nogen support eller service gør vi ikke B)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Havetrug til badebassin: pumper og vanmer 22 Jun 2015 12:34 #5725

  • Rasmus A
  • Rasmus A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej

Tak for Jeres deltagelse
Beklager at jeg ikke har gjort mig bekendt med forum-reglerne

Nedenfor er billeder af vores bud på en pumpe/filter og en varmer, der er forbundet serielt med pumpen først
Vi kan ikke få den til at pumpe, - i hvert fald ikke når vi tager slangerne (både ind og ud) ned i bassinet oppefra

Tænker I, at der er mulighed for, at vores eksisterende apparater kan fungere trods vores manglende held?

På forhånd tak
Rasmus

Pumpe-filter.jpg


varmer.jpg
Rasmus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder