Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Små poolfra 1-5 m3

EMNE: Lade Intex rammepool overvintre

Lade Intex rammepool overvintre 30 maj 2016 09:24 #6576

  • Goj
  • Goj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej alle

Vi har anskaffet os en Intex rammepool på 24.000 liter. Nu er spørgsmålet om det kan lade sig gøre at lade den overvintre med vand i?

Intex anbefaler det ikke - og det ser umiddelbart hellere ikke ud som om den vil kunne holde til det.

Nu har jeg dog gennem vinteren bemærket i flere haver, at andre har haft den stående med vand i - så hvad er jeres erfaringer?

Nogen der har ladet et badebassin stå ude om vinteren med vand i og kommet godt fra det?

Spørgsmålet er nemlig om vi i så fald med det samme skal investere i et vinteroverdækken, som også vil kunne bruges om sommeren - pt. er der kun termooverdækken......
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lade Intex rammepool overvintre 30 maj 2016 18:14 #6579

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Jeg har haft samme pøl som dig, Den holdt til 6 vintre og blev lappet 5-7 gange. Jeg tømte vand til under hullerne og lod det stå med termo dækken på. Når jeg siger holdt til 6 vintre så var den ikke færdig, ungerne gad bare ikke bruge den mere. Kender en anden familie der har samme pøl og den har stået mindst lige så længe ude i frost.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Goj

Lade Intex rammepool overvintre 02 Jun 2016 14:20 #6631

  • Goj
  • Goj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Tak for svar :)

Vi må lade det komme an på en prøve og se om, eller hvor meget skade den eventuelt tager....Det er en vi i forevejen har købt brugt, så den har allerede fået lappet lidt huller.......

Ellers må vi starte en opsparing til en ny, hvis de skulle gå helt galt :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder