Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Lækage og folder i liner

Lækage og folder i liner 15 maj 2009 08:34 #324

  • Motje75
  • Motje75's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej

Købte i Januar 2008 vores hus med en fin 8,2x4,2x1,5 Stålpool.

havde gkædet os meget til endnu en fin badesæson MEN...

Poolen har tabt alt vandet og vi går ud fra det skyldes en lækage.

Lineren har efterfølgende slået folder, da grundvandet har presset den en smule op.
Samtidig buler siden en smule ud nederst langs den ene side.

Hvad gør vi??

Håber at vi nøjes med at udbedre, da vi ikke har råd til at etablerer helt ny pool.

E der nogen der har erfaring med dette? Og samtidig en idé om hvad det vil koste at identifiserer lækagen og udbedre bund/side samt folder i lineren?

Kan det være en bedre investering at købe ny liner?
Ifølge dem vi købte huset af var lineren næsten ny da vi overtog.

Håber at modtage nogle gode råd og erfaringer.

Måske vil det være en idé at få et par proffesionelle ud og vurderer, samt give pris på renovering?

Man må meget gerne kontakte mig på min mail, såfremt man kan anbefale nogle gode firmaer.

Har selv kontaktet 2 firmaer, men begge har givet mig tilbud på fuldstændig udskiftning af poolen.
har fuld forståelse for at man gerne vil sælge "den store pakke" men det har vi ikke mulighed for.

På forhånd mange tak!

Hilsen Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Lækage og folder i liner 15 maj 2009 09:00 #327

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
har du overkantfliser på ? eller er den plastickant der holder lineren fast synlig ?
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Lækage og folder i liner 15 maj 2009 09:02 #328

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
p.s skal nok svare på det andet, men først må jeg lige vide det med fliserne
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Lækage og folder i liner 15 maj 2009 09:17 #329

  • Motje75
  • Motje75's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej Bjarne

Der er ikke overdækningsfliser.

Poolen er omgivet af træterrasse, men man kan godt komme til plastikkanten som holder lineren oppe.

Mvh
Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Lækage og folder i liner 15 maj 2009 10:04 #330

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
o.k der er 4 muligheder
A.
du lever med at siden buler lidt ind i den ene side. så længe der er vand i poolen er det mere et kosmetisk problem end et "faretruende"
Dernæst fjernes nogle af overkanttlisterne således at man kan krybe ind under lineren. Vel inde under lineren retter man den filt eller hvad der nu er af underlag til så det er plant og uden rynker
Så kryber man ud og retter lineren til så den også liggerr pænt uden folder
DET ER IKKE ET JOB FOR EN AMATØR MEN FOR EN DYGTIG POOLMONTØR
(selvom man jo kann forsøge)

En af årsagerne til at man ikke bare tager liineren af og genlæggger den er, at det stort set så vil være umulig at lægge lineren i igen, da man ikke kan ""ramme"" de huller der jo er til skimmer, lys og dyser m.v
B.
Du lever med at siden buler, men lægger en hel ny liner i. Det har du en mulighed for at gøre selv. det er der mange der gør
C.
Du vil ikke leve med at siden buler.
så må du afmontere den eksisterende liner derfter afmontere stålvæggen - så fjerne det sand / jord der er faldet ned bag stålvæggen og som er skyld i at den buler ind og derefter genmontere stålvæggen. Endelig må du så lægge en ny liner i
D
Eller købe en hel ny pool, hvilket ikke lyder klogt, da der tilsyneladende ikke er noget galt med din stålvæg - hvis den altså ikke er ældre end det du siger

Om stålvægggen er god nok, vil du kunne se hvis du kryber ind under lineren - så vil du kunne se om den er rusten eller ej

og så er der bare den store beslutning - A B C eller D
B
Sidste redigering: 15 maj 2009 10:05 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Lækage og folder i liner 15 maj 2009 10:26 #331

  • Motje75
  • Motje75's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej

A
Jeg har intet imod at siden buler.
Den side det drejer sig om vender alligevel ind mod huset, så det ses ikke med mindre man hopper i eller går over på modsat side.

Dog er jeg lidt bange for, da bulen sidder helt nede ved kanten af stålkosntruktionen, at lineren trækker sig ind under og slår revner....

Dog er der det problem at der pt. er en lekage som gør at jeg ikke kan hældevand i poolen.

Uanser vil jeg ikke forsøge dette selv, men hvad koster det at få en proffesionel til at gøre det?

B
Kunne være et alternativt, men vil jeg ikke få problemer med få lineren til at ligge ordentligt i bunden, med en bule i poolen?

Og hvad med bunde under lineren. Er bange for at der er "forskubbet en del sand/Jord/plader eller hvad der nu engang ligger under lineren.

C
Lyder umiddelbart som den bedste løsning også på den lange bane.
Spørgsmålet er:
1) Kan man afmontere bare det sykke af stålvæggen som buler ud?
2) Hvordan klargøre jeg jordbunden igen før der ligges ny liner i bunden klargøres igen?
3) hvor meget skal jeg renge med en ny liner koster?
4) Såfremt jeg vil have proffesionelle til at gøre det, hvad skal jeg så regne med omkostningerne bliver?

D
Er helt udelukket.
Stålvæggene fejler ikke noget. Der er ingen rust eller andet.

Måske skal jeg ikke tage stilling til A, B eller C før en proffesionel har set min pool?

Nogen der kan kan maile et par hints om firmaer som kan hjælpe med dette?

Hilsen
Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder