Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Udskiftning af fliser

Udskiftning af fliser 22 Dec 2014 23:50 #5173

Jeg har en lille ældre pool med fliser. Fliserne skal nu udskiftes da den er utæt (og fliserne er ikke pæne mere). Hvordan sikrer jeg mig at poolen bliver tæt når de nye fliser skal sættes op.

Kan man i øvrigt gøre en pool tæt uden at skifte de gamle fliser?

mvh Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Udskiftning af fliser 24 Dec 2014 12:49 #5176

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg skal lige være helt sikker. Er det en betonpool beklædt med fliser indvendigt du har ?
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Udskiftning af fliser 24 Dec 2014 16:33 #5177

Der er en udendørs betonpool beklædt indvendig med fliser for mange år siden. Fliserne har været malet og skal nu udskiftes med hvide fliser der ikke skal males. mvh morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Udskiftning af fliser 25 Dec 2014 14:46 #5178

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
En flisepool kan godt princippet gøres vandtæt uden at fjerne fliserne ved at lægge en 1.5 mm liner i poolen. Dette kræver dog at alle løse fliser med garanti er fjernet eller at alle fliser først er fjernet og væggen derefter pudset op. Denne løsning vælger rigtig mange, da det er en billigere måde at renovere poolen på. Holder 20-30 år

Så er der det næste om tætheden i poolen. Den kan både komme via utætheder i rørsystemet - ved indstøbte lys, skimmere og dyser m.v og så via revner i betonen

Så er du sikker på at utætheden er via væggene/fliserne ?????

"normalt" når der bygges en flisepool, er den støt i agrresiv beton der er vandtæt i sig selv - nogle gange bygges den på den anden måde, hvorefter der er lagt en vådrumsmembran på INDEN der sættes fliser på.
Du skal huske at det IKKE er fliserne der gør en pool tæt - absolut ikke

Hvis du villægge fliser på igen, skal du uske at det skal være nogle specielle der ikke må kunne suge mere end x % vand. Kan ikke lige huske taller nu. Der findes altså specielle fliser man skal benytte til en swimmingpool
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder