Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Folder i lineren

Folder i lineren 25 Jan 2009 16:02 #77

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 26 maj 2008 : 21:02:53

Hej.

Vi fik bygget en oval pool 8x4x1,5 meter i sommeren 2006.
Poolen er helstøbt med stålskal og liner.

Ved opstart sidste år (foråret 2007) opdagede jeg at lineren havde folder i bunden. De går skråt på langs af poolen. Det virker som om, at lineren er 'for stor' og ikke kan være i bunden, så den folder.
Hvis jeg kigger på svejsningen i lineren, ser det ud til at lineren simpelthen har forskubbet sig.
Det troede jeg ikke var muligt med det store vandtryk.
Pool'en stod vinteren over med ca. 0,7-0,9 meter vand.
Så vidt jeg husker, var der en periode med ret streng frost, og pool'en har måske været bundfrosset, jeg ved det ikke, men der var i hvert fald et tykt lag is på.

Hvad kan grunden være ?
Kan man gøre noget for at rette den ud, uden at tømme pool'en for vand ?

Kan man komme til at 'skubbe' lineren ved støvsugning og fejning af bunden ?

Jeg skal lige indskyde, at pool'en er leveret og 'bygget' af det berygtede, og nu lukkede, 'Bassingården' i Greve, og det virkede ikke altid som om, de havde forsatnd på det, de lavede.
Jeg frygter lidt, at det kan være noget alvorligt, evt. med fundamentet. Pool'en fungerer ellers i øvrigt OK.

- Torben

bjarne



528 Posts
Posted - 27 maj 2008 : 11:59:43

det virker som meget lidt vand du har haft i det om vinteren. Sidder dine dyser meget lavt ????

hvis du skal have folderne væk, må du desværrer tømme dit vand ud så det bare er 1-3 cm vand tilbage. ellers kan du ikke "flytte lineren og få folder væk. Når du prøver skal skal du ikke skubbe linerfolderne ud mod kanten, men mere prøve at skubbe fordele nulre det overskydende væk til alle sider

måske ender du med at få fjernet folder i bund for så at opdage at der nu er folder på sider. hvis du ikke er rigtig meget gør det selv, så ville jeg få en virkelig god prof til det. jeg vil ikke reklamere offentligt, men da dit job virkelig kræver en god prof, vil jeg maile dig den bedste på jordkloden såfremt du vil have det. du kan kontakte mig på min direkte mail
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder