Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Diverse gadgets
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Trådløst termometer - noget bras?

Trådløst termometer - noget bras? 20 Jun 2010 15:23 #1266

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg har altid ønsket mig et trådløst termometer, og da jeg fik et tip her i forum, kunne jeg jo bare ikke lade være med at investere over 500 kr i et sådant hos et Tysk firma der for handler alle mulige elektroniske dimser, og altså også et sådant. (Det hedder WS 50 + PS 50, hvis nogen skulle finde på at google det ;) )

Nå, jeg fik det hjem for ca. 10 dage siden og fik sat batterier i, både i flyderen der skulle i poolen, og i enheden der skulle stå indenfor.
Og det virkede perfekt, så stor var glæden i det lille hjem!

...indtil for tre dage siden hvor flyderen pludselig var sunket til bunds!
Jeg fik fisket den op, og havde en anelse om, at der måske nok var trukket vand ind, og ganske rigtigt. Da jeg skruede den fra hinanden, så væltede der gult syrevand ud! Alt indvendigt var gult fra batterierne, som havde lækket. De havde åbenbart ikke kunnet lide at stå i vand flere dage.

Ud med batterierne, og hårtørrer på, og jeg fik den da også igang igen, efter at displayet havde set noget besynderligt ud et par timer...

Jeg samlede den igen med den gummipakning der sidder i samlingen, og spændte skruerne omhyggeligt over kors, som angivet i brugsanvisningen, og søsatte den igen. Den virkede, og jeg kunne igen aflæse temperaturen indenfor. Men ville den mon holde tæt i længere tid nu?

I dag fiskede jeg sensoren op igen for at checke, om den nu også holdt tæt. Jeg syntes, den lå lidt dybt i vandet...
Og ganske rigtigt. Der var igen trængt vand ind. Heldigvis ikke så meget, at det havde lavet skade, og jeg kunne umiddelbart hælde det ud, og i teorien samle den igen, men...

Det holder jo ikke! Der er intet der indikerer, at uanset hvor omhyggeligt jeg samler den, at den så vil holde tæt!

Jeg talte så med Bjarne om det som sagde:
Jeg har testet i læssevis af trådløse termometre, og fælles for dem er:
De er allesammen "Kinaprodukter" og det er kun et spørgsmål om tid før de går i stykker.
Jeg har talt med læssevis af importører, og de siger allesammen, at de enten må være samlet forkert, eller at man nok har "smidt med dem".
Ikke i et eneste tilfælde har jeg fået refunderet noget, og har måttet refundere mine kunder deres penge ud af egen lomme!
Det er jo lyse udsigter, må man sige!

Så her står jeg med noget kinesisk bras til en plovmand, uden udsigt til at få noget retur fra firmaet jeg har handlet hos. Det kan man naturligvis ikke vide før man har prøvet det, men jeg må indrømme, at jeg næsten ikke gider starte forsøget.

Jeg tror mere på at gøre en forøget indsats selv, for at få skidtet tæt. Men hvad?

Jeg forestiller mig en form for flydende pakning imellem den blå gummipakning og plastikhuset. Silicone måske? Erfaringsmåssigt ved jeg, at man skal passe på med at bruge hvadsomhelst sammen med gummi, da det kan mørne gummiet, og så er man jo endnu værre stillet end før.

Er der nogen der ved hvad jeg kan forsøge mig med som flydende pakning sammen med en gummipakning ?
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 20 Jun 2010 17:09 #1267

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
jeg ville nu først prøve med en gummiring der var en smule tykkere - eller også ville jeg slibe lidt der hvor samlingen er og så lægge et tyndt silikonelag herpå - altså forsegle udefra

For ikke at fornærme nogen fabrikanter, skal det lige tilføjes, at jeg selvfølgelig ikke har prøvet ALLE, og derfor ikke kan påstå at ALLE er sådan - hvad ALLE vel forhåbentlig heller ikke er :blink:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 20 Jun 2010 19:17 #1270

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Det er ikke en O-ring, men en pakning, som er designet specielt til føleren. Den er ca 8 mm udvendig, med kun ca. 1 mm der hvor den "pakker".
Så den er svær at erstatte...
blaaring.png
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 20 Jun 2010 19:35 #1272

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej jeg også et trådløs termometer som kører på 3. sæson, men jeg var lidt skepsis da jeg også har prøvet nogle digitale termometre hvor de sprang læk.

Har pt. Ikke nogle gode ideer til ekstra pakning, du skal jo have noget der er blødt og fleksibel. Kan oplyse at liner faktisk fungere fint som pakninger :-) men tror ikke at det virker her :-(

ps. Mit trådløse termometer er ikke helt samme model som dit, pakningen her er en o ring.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 20 Jun 2010 21:44 #1278

  • Bardur
  • Bardur's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 52
  • Modtagne Tak: 5
Jeg har en af mærket TFA det står at den er lavet i Tyskland.

Den virker at have en god kvalitet, den kommer med pre installerede batterier så man ungår samlefejl :-) Så lang tid batterierne holder..

Den fungerer ganske udmærket, kan ikke klage!

Den findes lige nu meget nedsat hos en forhandler faktisk til 295.- normal pris er 510.-
pool2.jpg
Pool
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 20 Jun 2010 21:45 #1279

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Bare gnid salt i såret ... :S
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 20 Jun 2010 21:56 #1280

  • Bardur
  • Bardur's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 52
  • Modtagne Tak: 5
Der findes en skide go silicone der fint fungerer med din pakning den hedder GE Silicones RTV 118, tror faktisk den forhandles at Reinhard oil.... men om det kan betale sig at købe den vil jeg overlade helt til dig at bestemme!
Pool
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 20 Jun 2010 22:12 #1281

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Har fundet den... siliconen. Jeg prøver at ringe til dem i morgen og høre...
Hvis den ikke koster en milliard er det måske værd at prøve...
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 21 Jun 2010 21:34 #1295

  • leif
  • leif's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 69
  • Modtagne Tak: 4
Hej Yxos

Jeg samme type termometer - og frygter at det måske er mig der har "inspireret" dig :ohmy:

Jeg havde for et halvt år siden samme problem - og her hjalp ingen hårtørrer så jeg måtte ud at købe en ny :( Det skal dog siges at min er "ude" året rundt og trods alt holdt i ca. 2 år.

Den nye viste sig hurtigt at være en lille smule utæt efter et par dage og det skete flere gange - dog uden at den decideret sank!

Da det var om vinteren havde jeg en mistanke om at den "sugede" vand ind når den kom ud i poolen idet jeg samlede den indenfor (ved +25 grader) og derefter smed den ud i en iskold pool. Næste gang lod jeg den derfor ligge udenfor inden jeg skruede den helt sammen - og den har holdt tæt siden.
/Leif
/Leif
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 21 Jun 2010 21:38 #1297

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jamen det er HELT klart dig der har inspireret mig, og du inviteres hermed til at dele udgiften til den omtalte RTV 118 silicone, som kun koster 90 kroner + moms og fragt. :)
Vor herre bevares! Jeg håber sørme den bliver tæt nu. Jeg håber den kommer i morgen.

Til gengæld har vi haft en rigtig dejlig dag med sol og en pool der var til at bade i temperaturmæssigt. Hvor varm den præcis var kan jeg af gode grunde ikke oplyse...
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 24 Jun 2010 07:40 #1303

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Nu har jeg så modtaget min silicone - og nu gider jeg snart ikke mere...
Tuben viste sig at være totalt indtørret i spidsen, som om den havde været åbnet. Umuligt at få noget ud.
Forhandleren blev kontaktet og rådede mig til at klippe tuben op, og få indholdet fra midten den vej, men det gør jo så at tuben er færdig efter 1. gangs brug.
Han lovede at sende en ny u.b.
Det er to dage siden nu, og stadig ingen ny tube... Har lige ringet... mange undskyldninger... "sender i dag"...
Det er selvfølgelig ikke termometrets skyld, men det bidrager ikke til en festlig stemning...

Føleren blev fuget på en lidt akavet måde, og søsat for to dage siden. Den flyder endnu, men dropper nogen gange ud i transmissionen - sikkert pga det vand den fik første gang...

På en eller anden måde er jeg ikke rigtig glad for mit termometer mere... :angry:
Ole Kristensen
Sidste redigering: 24 Jun 2010 07:41 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Trådløst termometer - noget bras? 24 Jun 2010 22:17 #1313

  • Bardur
  • Bardur's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 52
  • Modtagne Tak: 5
Det at den mister forbindelsen har nødvendigvis ikke noget at gøre med at den har fået vand, min mister også forbindelesen til tider, og kommer igen.

Tror det er fordi at den kører på 2,4 Ghz eller 433 Mhz båndet sammen sted som vejrstationer, trådløs nætværk, kameraer etc. Så det kan sagtens være forstyrelser!

Op med humøret! :laugh:

Husk: The winner sees an answer in every problem "og" The loser sees a problem in every answer :laugh: :laugh:
Pool
Sidste redigering: 24 Jun 2010 22:49 af Bardur. Begrundelse: fejl
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder