Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Diverse gadgets

EMNE: PoolTemp App

PoolTemp App 06 maj 2011 16:58 #2235

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Synes da lige at jeg ville nævne, at det endelig er lykkedes mig at lave en lille "App" til min mobiltelefon, så jeg med den kan indtaste poolens temperatur mens jeg står ude ved poolen. Det opdateres så automatisk til min hjemmeside, så familie og venner ved hvornår poolen er til at bade i.
Så er det bare at sætte den til under 20 grader hvis man ikke gider at have besøg! :woohoo:
Ole Kristensen
Sidste redigering: 06 maj 2011 16:58 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: PoolTemp App 07 maj 2011 19:17 #2243

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Cool B)

Android, IOS eller noget helt 3. ?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: PoolTemp App 08 maj 2011 05:35 #2245

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Det er ikke en rigtigt "app", det er blot en stump PHP kode, som benytter en tabel i en MySQL database.
Til gengæld kan den benyttes ikke på blot iPhone eller Android, men på alle telefoner som har internet.
app.png

Temperaturen vises så på geismar.dk
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: PoolTemp App 09 maj 2011 15:06 #2250

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Yxos..

Må man være så fræk og spørge om hvordan man får den på sin Iphone ;)
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: PoolTemp App 09 maj 2011 17:10 #2252

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
yxos løsning er proprietær men har du en server som ham osv.... er det da muligt, men den løsning som yxos har valgt og bruge som han faktisk selv skriver er en web app, dvs. at der ikke er noget kode på telefonen. Så det er faktisk rigtig smart og simpelt det som han har lavet.

Hvis du vil have en iPhone app. er det lidt mere teknisk, først og fremmest skal du have en Apple computer med deres XCODE installeret, desuden skal du være registeret som Appel SW udvikler det koster $100. Men så er man også godt kørende sammenlignet med andre PC platforme til generering af iPhone apps., men skal det være seriøst SW udvikling til iPhone slipper man ikke for at have en Apple maskine.

Android udvikling er lidt mere simpelt, det hele kan downloades gratis fra google og virker fint på en windows PC. Skal det være lidt mere hardcore er det nødvendigt med en Linux installation, da Android er en skal oven på en Linux kerne. Jeg er selv begyndt og arbejde med Android på Linux computer og ja man må bide det i sig :P man undgår altså ikke.

Så nu har hjemmet både Windows PC, Linux PC og en Apple computer :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: PoolTemp App 09 maj 2011 20:25 #2253

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Aha! :whistle:
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: PoolTemp App 10 maj 2011 05:53 #2254

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Mads er altså, om muligt, endnu mere nørdet end mig :silly:
Hvis nogen er interesserede vil jeg da gerne give dem koden, men som Mads skriver, det kræver for det første, at man har en hjemmeside med en MySQL database og PHP til rådighed. Hvis man ikke ved hvad det er, så er der nok lidt lang vej før man kan bruge min løsning.

Jeg noterer med tilfredshed, at jeg på denne måde i går kunne opdatere min pooltemperatur til 24,5 grader B)
Om alt går vel bliver det i eftermiddag jeg skal have årets første dukkert. Jeg gætter på den sniger sig op på 25,5, måske 26 grader i eftermiddag.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder