Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Diverse gadgets

EMNE: Total nedtur

Total nedtur 01 Aug 2017 19:56 #7687

  • Jorgen
  • Jorgen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Er lige kommet hjem fra ferie i 2 uger, og da jeg tog afsted var pool'en 30 dejlige grader. Men da jeg så kommer hjem, er den 21 og min varmepumpe er sat til at køle i stedet for at varme... Drengen på 18 der var hjemme og holdt fest hver aften, kender intet til det :woohoo: ... Så nu kan jeg lige bruge et par dage på at få den tilbage til 30 igen... Findes der ikke en måde, hvor på jeg kan monitorer min temp via nettet? Evt med pH og klor værdi også.. Har godt set de super smarte ting folk laver herinde, men jeg skal gerne bruge noget man bare køber og bum så er jeg igang, er ikke elektriker osv..

Det skal lige siges at der er en astral pool ac15 jeg har, måske man kan få et online modul der til eller noget andet smart?
Sidste redigering: 01 Aug 2017 20:00 af Jorgen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Total nedtur 02 Aug 2017 08:25 #7689

  • Henrik A
  • Henrik A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
  • Modtagne Tak: 2
www.papouch.com/en/shop/product/tme-ip-ethernet-thermometer/
Det virker, er nemt at sætte op, kræver bare en internet forbindelse, og er til at betale.

Har købt flere moduler direkte på deres hjemmeside, ingen problemer.

(ps. hvis du ville have en til at lave en temperatur overvågning / styring af pool sov, så er det ikke en elektriker du skal have fat i, han trækker strømmen til pumpen. :-) )
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: mrwee

Total nedtur 02 Aug 2017 10:39 #7690

  • mrwee
  • mrwee's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 6
Nu skriver du godt nok at du bare 'vil købe og igang', men kender du én med en loddekolbe kan du for meget få kroner (ca. 100-150kr), få et WiFi modul med temperaturføler der måler temperaturen i poolen og sender data til en gratis cloud tjeneste. Hér kan du logge ind og se temperaturen nu og tidligere. Det vil også være muligt at få tilsendt en e-mail hvis temperaturen kommer under/over xx grader.

Dette vil senere kunne kobles til 'enhver' type hjemme-automatisering, hvis du vil styre pumper m.m. automatisk.

Indkøbsliste:
1 x Wemos D1 Mini Pro (WiFi modul)
1 x DS10B20 temperatur-sensor med gummikabel og rustfrit hus + modstand.
1 x USB strømforsyning
1 x LK membrandåse for indbygning

Men som sagt, kræver det at du kender én som kan lodde og fiddle lidt med software. (Du er velkommen til at sige til, hvis du vil have en hånd :) ).
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Total nedtur 07 Aug 2017 21:52 #7709

  • Bardur
  • Bardur's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 52
  • Modtagne Tak: 5
Dette kunne være en super billigt alternativ klar at bruge;)

www.aliexpress.com/item/sonoff-th-16a-Te...earch0104.0.0.DwKfIy
Pool
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Total nedtur 07 Aug 2017 22:02 #7710

  • mrwee
  • mrwee's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 6
Yes! Itead laver nogle fede produkter. Jeg bruger f.eks. www.itead.cc/smart-home/sonoff-pow.html til min pool pumpe, den måler også forbruget. Vær dog opmærksom på at nogle mener at standard firmware på Itead produkter 'snakker' med servere i Kina (Hvis man har en holdning til dét). Der findes dog open source firmware som fungerer rigtigt godt på deres hardware, og så får man fuld kontrol.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder