Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Indendørs pool taber vand

Indendørs pool taber vand 14 Sep 2015 21:59 #6013

  • gjerrild
  • gjerrild's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Vi har en dejlig indendørs pool, som taber vand. Vi er ikke umiddelbart i stand til at finde utætheden. Vandstanden falder 8-10 mm i døgnet, når vi ikke har automatisk vandpåfyldning på.

Det er en liner-pool på 8x4 meter og 1,3 dyb. Der er ingen bundprop. Pool rummet bliver holdt tørt af en affugter og det fungerer fint. Jeg kan bare ikke forstå, hvor mellem 260 og 320 liter vand i døgnet bare forsvinder hen.

Vi har en 6 vejs pumpeventil, og den ser ikke ud til at lukke vand ud (bortset fra, når jeg tømmer sandfilteret). Jeg har desuden forsøgt at slukke for pumpen en nat - med det samme resultat. Der er ikke en målbar forskel på vand tabet med pumpen kørende og uden.

Gode råd modtages meget gerne med hensyn til at finde utætheden - for den burde ikke tabe så meget vand?
Bill Vejlgård
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Indendørs pool taber vand 14 Sep 2015 22:22 #6014

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
1. står teknikken under eller over vandniveau ????
2. hvor langt synker vandet hvis du lader det synke indtil det ikke synker længere
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Indendørs pool taber vand 15 Sep 2015 20:36 #6020

  • gjerrild
  • gjerrild's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Teknikken står over vandniveau.

Jeg har endnu ikke forsøgt mig med at finde "bunden". Jeg har ladet det synke, så jeg kunne undgå at pumpen trækker luft ind. Pumpens indtag er øverst i poolen, så der er ikke så meget at give af.

Jeg vil forsøge punkt 2 efter efterårsferien. Der er nemlig et pres på ikke at lukke poolen ned for vinteren inden efter efterårsferien.
Bill Vejlgård
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Indendørs pool taber vand 16 Sep 2015 10:28 #6021

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ok. Vi har brug for den viden. Når der ikke er forskel på vandtab uanset om pumpen kører eller ej, så er problemet ikke tryksiden eller en dårlig 6 vejsventil
Tilbage bliver der rørsystem på sugesiden - utætte pakninger i skimmer, dyser eller lys - eller et hul i lineren. Hvad kan vi få en ide om ved at lade vandet synke til det ikke gør det længere
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder