Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Pumpe størrelse?

Pumpe størrelse? 09 Aug 2016 19:33 #7064

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med min lille opgave.
Har her i sommerferien installeret en Intex pool på 12,3m³,og i den forbindelse sat solvarme op. Denne ligger på et sydvendt tag. Max højden er 3 m. Men den medfølgende pumpe kan ikke trykke vandet op igennem varmelegemet. Hvilken type filterpumpe kan jeg bruge så der opnås tilstrækkeligt tryk og gennemstrømning.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pumpe størrelse? 09 Aug 2016 21:45 #7065

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Hvilken pumpe har du , hvilken slanger og har du en bypass ventil på samt hvor lange slanger bruger du ?
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pumpe størrelse? 10 Aug 2016 08:37 #7067

Pumpen er den filterpumpe der fulgte med poolen. Krystal Clear Model 638R. Slangerne er Ø32 PVC. Der er cirka 25 meter slange ialt, plus varmelegemet som er 6 meter langt. 2 stk (shop.poolworld.dk/product/solpanel-til-p...dVIPaYH0aAhy78P8HAQt.)
Sidste redigering: 10 Aug 2016 19:12 af nicolai.k.laursen@gmail.com. Begrundelse: Præcisering
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pumpe størrelse? 10 Aug 2016 09:37 #7068

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Jeg har selv en Intexpool og noget af det første jeg fandt ud af var, at de pumper der følger med er underdimensionerede. Hvis det er en filterpumpe du har, så ville jeg nok skifte den ud med en stærk sandfilterpumpe. De kører dog på ø38 mm slange, så du sku i så fald ha adaptere til dit system.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pumpe størrelse? 10 Aug 2016 19:40 #7069

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Din pumpe er slet ikke kraftig nok til 25 meter rørføring, samt din højde forskel. Prøv og læg solmåtten ved siden af poolen.
Hellere minipool
end...
Sidste redigering: 10 Aug 2016 19:41 af Bino.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder