Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Tollhouse sand pumpe virker ikke

Tollhouse sand pumpe virker ikke 07 Jun 2017 10:44 #7541

  • Hense
  • Hense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Jeg har haft en Tollhouse sandpumpe i 4 år til et 12.000 liter bassin, og den har virket uden problemer undtagen i denne nye sæson. Den virkede da jeg pakkede sammen sidste sæson.

Inden tilslutning i år skiftede jeg sand, men da jeg skulle sætte den til, stod den bare og brummede uanset hvilken position den stod i. Efter nogle sekunder kom der lidt røg fra bunden og stoppede så. 10 minutter senere kunne den tændes igen, men med samme resultat.

Inden jeg påfyldte nyt sand, kom jeg en pose over forbindelsesrøret, så det ikke blev fyldt med sand.
Efter påfyldning af nyt sand tjekkede jeg om alle rør/tilslutninger sad som de skulle, og sikrede mig også, at der ikke sad sandkorn i klemme.

Da den ikke ville starte, begyndte jeg at skille ad. Da jeg tog kontrolventilen af, kunne jeg se, at forbindelsesrøret sad midt i tanken, og at både forbindelsesrøret og tanken var fyldt med vand (det skulle vist være ok).

Jeg tjekkede også el-tilslutningen, og den så også ud til at være ok. Ingen ledninger er gået i stykker.

Til sidste nåede jeg til motoren, som jeg har vedlagt et billede af.

Med pumpen adskilt startede jeg den igen, og igen begyndte den at brumme og den hvide propel/fane på billedet snurrede ikke rundt - med lidt hjælp kunne jeg få den til at snurre rundt i 2-3 sekunder, og så stoppede den igen.

Skal denne propel/fane snurre hele tiden, når den tilsluttes ?
Kan der evt. være et andet problem end denne propel/fane ?
Er der nogen der ved om denne enhed kan købes seperat og/eller om det er billigere at købe en helt ny pumpe ?

Tollhousesandpumpe.jpg
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tollhouse sand pumpe virker ikke 07 Jun 2017 18:58 #7544

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Hvis du planlægger at beholde din pool, så spar ærgrelsen og køb en ny. 4 år er nok fornuftigt i forhold til prisen. Og har du været tilfreds nok, så køb en magen til.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder