Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Støvsugning

Støvsugning 13 jul 2011 13:51 #2585

  • HDK
  • HDK's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hejsa.

Vi har købt en sandfilter pumpe - 6-vejs - til vores pool. Nu er mit spørgsmål så. Hvad for en af funktionerne skal man bruge når man skal støvsuge poolen. Kan simpelthen ikke blive klog på den.

Helle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Støvsugning 13 jul 2011 13:57 #2586

  • lba1
  • lba1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 33
Du skal bare lade ventilen stå på filtrering og så sætte støvsugerslangen på sugesiden af pumpen de fleste gange gøres dette via skimmeren så støvsuger du bunden og skidt og urenheder fanges af filteret.

Hvis bunden er meget beskidt, kan det være en fordel at "Back wash"eller" retur skylle" filteret efter støvsugningen da du så renser filtret for urenheder vandet herfra skal i kloakken
lba1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Støvsugning 13 jul 2011 15:51 #2588

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Det er korrekt som lba1 skriver.
Det er dog ikke filteret, der er "6-vejs", men ventilen oven på eller på siden, alt efter hvilket type du har. :)

Prøv at søge på "6-vejs" i søgefeltet øverst til venstre her på siden. Du vil da finde artiklen om "12 spørgsmål efter poolkøb", og et af dem omhandler netop 6-vejsventilen:
swimmingpool-raadgiveren.dk/artikler-vej...fter-poolkob?start=5

Husk at opdate din profil med data om din pool :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Støvsugning 14 jul 2011 06:50 #2591

  • HDK
  • HDK's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Yxos.

Ville gerne opdatere min profil med pool data. Men den pool vi har er ikke iblandt de pool typer. Vi har en Intex.

Det er en Tollhouse sandfilterpumpe 6-vejs vi har købt til den.

Selvom jeg går ind under 12 spørgsmål efter pool køb, synes jeg stadig ikke at jeg blir klog på den.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Støvsugning 14 jul 2011 09:50 #2592

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg har bedt Bjarne give sit besyv med her. Hvis der mangler en pooltype Intex, så opretter vi den bare.
Du kan stadig opdatere din profil med øvrige data; Liter, byggeår osv. :)

Jeg går ud fra at "6-vejs" er det samme, uanset det er en selvstændig enhed eller en integreret del af filtret, omend jeg synes det lyder mystisk. 6-vejs ventilen kan gå i stykker, og bør kunne udskiftes uden at skulle skifte hele filtret også.
Lad os afvente Mesterens input :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Støvsugning 14 jul 2011 11:26 #2593

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg har fået svar fra Bjarne:
Et toulhoure sandfilter er et billigeresandfilter, der virker på samme måde som alle andre.

Intex pools er enten dem hvor man har en oppustelig ring for oven og siderne er et stykke ”lærred/folie"; en pose med en luftring for oven
Eller et stativ med x antal ben, hvori en pose af liner er hængt op i
Altså bør du vælge "Minipool" i din profil, men et billede af poolen vil jo også tydeliggøre hvilken pooltype, der er tale om :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder