Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: perlit i sandfilter?

perlit i sandfilter? 08 Apr 2012 20:05 #2845

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Kan se man kan købe Rød og blå Perlit i sække, og da det efter sigende skulle filtrere betydeligt bedre end sand, ville det jo være oplagt at bruge, men skal der bestemte filterkasser til el. kan det bruges i vores sandfiltre?
Jeg ved det koster 3 x så meget, og skal skiftes hyppigere end sand, men hvis det til gengæld er 5 x så effektivt, ville jeg da gerne ofre det på min pool.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: perlit i sandfilter? 08 Apr 2012 21:05 #2848

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
du kan ikke bruge perlite - diatomit i et sandfilter - der skal et helt specielt filter til

du kan få en bedre rensning ved at bruge flokningsmidler løbende - flokningsmidlerne fanger de urenheder som diatomitfiltret gør - sådan groft sagt da
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: perlit i sandfilter? 09 Apr 2012 08:09 #2849

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
ok, syntes ikke jeg kan finde filtrene nogensteder kun filtermediet. jeg bruger i forvejen multitabs med flokmingsmiddel i så det ve egentlig kun fordi jeg kunne se en fordel ved 5x bedre rensning for os med egen boring.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: perlit i sandfilter? 09 Apr 2012 08:16 #2850

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Nu ved jeg ikke hvad du søger på, men de går også under navnet D.E. Filter, jeg kender et par firmaer som har dem på lager. Men jeg vil tro at de fleste prof. forhandlere kan skaffe dem hjem :)

Drop mig en mail hvis du vil have et link til de steder jeg har fundet :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: perlit i sandfilter? 09 Apr 2012 09:43 #2851

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Jeg tror ikke DE filter er det samme som Perlit, jeg kan se på de DEfiltre og film på youtube at det er en form forfilterklæde hvor man tilsætter noget der hedder DE i indløbet, eller tager jeg fejl?
Syntes Perlit ligner en form for sand som tilsættes som vi tilsætter sand i vores sandfilter.

Men prisen er da noget billigere for filterkassen end sandfiltre herhjemme, men til gengæld er rensningen af filteret noget omstændig, så jeg beholder nok det jeg har indtil videre.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder