Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Brug af sandfilter rens i pumpebrønd?

Brug af sandfilter rens i pumpebrønd? 27 Okt 2013 09:05 #4182

  • Sui
  • Sui's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej
Jeg har købt Sanikler sandfilter rens, men har ikke prøvet at anvende det tidligere.
Jeg har desværre ikke mulighed for at afmontere låg til filter, så min eneste mulighed er, at tilsætte det i filerkurven/brønden i pumpen.
Jeg er meget usikker på hvordan jeg skal gøre, da der er 27 advarsler om giftige gasser, ild, højere tryk mv, hvis produktet kommes i vand.
Der vil jo være lidt vand i bunden af filterbrønden og der er masser af vand i selve filteret?
Jeg kan lukke for tilførsel af vand fra poolen, starte pumpen i få sek, så brønden tømmes så meget som muligt og derefter tilsætte filterrens i brønden - og igen lade pumpen køre i få sek. så rens suges ind i filteret.
Er det en brugbar/sikker metode?
Da jeg læste alle advarslerne, var jeg ved at smide det hele ud :(
På forhånd tak for hjælp/vejledning.
Sui
Sui
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Brug af sandfilter rens i pumpebrønd? 27 Okt 2013 13:22 #4183

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Tag det helt roligt :) stop pumpen. Tag låget af og kom den mængde sandfilterrens i der skal bruges. Sæt låget på igen. Sæt seksvejs ventilen på rinse. Tænd derefter pumpen i 2-3 sekunder så sandfilterrens kommer over i filtrer. Sluk pumpen. Lad det virke minimum 12 timer og sæt så seksvejs ventilen på bashwash og rens som du plejer. Så er du klar til næste sæson. God vinter :)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Sui
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder