Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Lidt sand på bunden.

Lidt sand på bunden. 14 Jun 2015 18:25 #5679

Hej.

Jeg er helt ny her. Jeg har et lille problem med min pool. Jeg har sammen med min kone købt et hus for 1,5 år siden som har en pool, indendørs i en udestue. 2-3 dage efter jeg har støvsuget poolen, så dukker der en lille smule sand op på bunden, næsen lige foran de to dysser som sidder for enden af poolen. Hvad skyldes det tror i?

P.s jeg håber jeg har oprettet tråden det rigtige sted. :-)


IMG_4050.jpg


IMG_4051.jpg


IMG_4052.jpg
21m3
Klor
Indendørs...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lidt sand på bunden. 14 Jun 2015 18:43 #5680

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det ligner filtersand og med det du fortæller at det er lige forandysen og at den er indendørs tyder det meget på det.

Du skal prøve at montere en nylonstrømpe på dysen, fyldes strømmen med sand kommer det fra filtret ;) og så tager vi den der fra (men sikkert et defelt lateralrør).

Nu ved jeg ikke hvilken dyse dyse du har, men kan du sende et billede så kan jeg lige fortælle hvordan du skruer den ud.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: MartinVamosDK

Lidt sand på bunden. 14 Jun 2015 18:47 #5682

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Det kan næsten kun være sand fra filtret.
Læs artiklen om sandfilter: poolraadgiveren.dk/artikler/26-funktion-...g-brug-af-sandfilter
Det er, som der står i artiklen, vigtigt at det sand, der er nederst i filtret, er groft, så det ikke løber med ud igennem lateralrørene. Hvis det fine sand oven på kommer ud i poolen, må det nødvendigvis komme den vej.
Du kan af gode grunde ikke vide hvor gammelt sandet i dit filter er, når du kun har haft poolen i 1,5 år, men det er måske en god lejlighed til at få skiftet sandet.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: MartinVamosDK

Lidt sand på bunden. 14 Jun 2015 18:55 #5683

Tak for de hurtige svar. Ja, min konklusion var også at det var fra sandfilteret. Men det "sjove" er at der kommer ikke mere sand end det som i ser på billederne. Burde der ikke komme mere sand hele tiden?

Jeg har oploaded billeder af dysserne så i kan se hvad det er for nogle. Jeg har nemlig også gået og leget med tanken om at skifte sandet i filteret, da jeg jo af gode grunde ikke ved hvor gammelt det er. Men vandet er fint rent, og det fungere ellers helt upåklageligt. Men gode råd modtages gerne. :-)


IMG_4053.jpg


IMG_4054.jpg


P.S billederne vender på hovedet, men det går vel nok ;-)
21m3
Klor
Indendørs...
Sidste redigering: 14 Jun 2015 18:55 af MartinVamosDK.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lidt sand på bunden. 14 Jun 2015 19:07 #5684

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det gør ikke noget at de er på hoved, jeg står ofte på hoved når jeg arbejde :P

Men jeg har svært ved og se om man kan skrue dyse kuglen ud eller om det er hele skiven der tages ud, men jeg ved ikke om det er muligt at sætte nylon sokken over hele dysen og så sætte et elastik eller en snor omkring. Det ser ud til at være et par millimeter imellem dyse og liner, ellers kan det være at andre har et godt bud på at få sat en nylon strømpe på dysen.

Prøv lige om det ikke kan lykkes at sætte en nylon strømpe på dysen.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lidt sand på bunden. 14 Jun 2015 19:09 #5686

Tak, jeg prøver at sætte en på Jeg skal dog lige ud og have købt en først, det ikke det konen går mest rundt i.. :-D
21m3
Klor
Indendørs...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lidt sand på bunden. 14 Jun 2015 19:40 #5689

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det kan være overskydende sand i dit filter.prøv at støvsuge det væk - direkte til kloak - hvis der på trods af dette vedbliver med at komme nyt, ja så er det allerede skrevet noget fra filtret
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lidt sand på bunden. 14 Jun 2015 20:23 #5692

Jeg prøver som sagt med strømpen først. Men burde der ikke kommer mere og mere sand? Eller er det normalt det er ca. den samme mængde der kommer ud hver gang?
21m3
Klor
Indendørs...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lidt sand på bunden. 15 Jun 2015 08:45 #5695

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Der vil kun vedblive med at komme sand såfremt der er noget galt med lateralrørene. Ellers vil det kun komme sand ud indtil alt overskydende er væk. Hvis du returskyllet godt og grundigt vil alt overskydende blive fjernet. Kommer der derefter stadig noget ja så er den gal med lateralrørene eller rørene inde i filtret
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder