Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Skal sandet skiftes?

Skal sandet skiftes? 10 Okt 2015 11:00 #6046

  • Malling
  • Malling's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 30
Vi købte hus sidste år med pool, og vi havde en tekniker til at lukke den ned for os sidste år. Men i år vil jeg gerne prøve at gøre det selv. Jeg tænkte, at jeg jf jeres vejledning til vinterklargøring ville rense sandet i sandfilteret. Jeg har derfor skruet låget af, og ville lukke vandet ud vha bundventilen, som Ole har svaret mig i et tidl indlæg. Men jeg blev noget overrasket over, at der slet ikke lå noget vand over sandet. Jeg ved ikke, hvornår sandet sidst har været skiftet. Tidl ejer havde ikke brugt poolen selv i en årrække, men det er jo muligt, at han har skiftet sandet ifm at han startede poolen da vi overtog huset (det var et krav i købskontrakten at poolen skulle være klar til brug - og det var den også, stod flot).

Jeg er i tvivl om, hvorvidt det overhovedet vil være en god ide at rense sandet, eller om jeg hellere skal få det skiftet når jeg starter op næste år? Jeg vedlægger et foto - ved ikke, om et trænet øje vil kunne se, om udskiftning af påkrævet på dette grundlag?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Skal sandet skiftes? 10 Okt 2015 12:39 #6047

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
man kan ikke se med det blotte øje om sand skal skiftes. Som en tommelfingerregel skifter man hver 5 år. Såååeee om du skal skifte nu eller vente er ??
Når du skifter så vær kog og skift til AFM glas. HUSK at det SKAL være AFM glas. det skal aldrig skiftes og renser helt ned til 5 my hvor std. sand kun renser ned til 50 my. De penge detn koster mere end std, sand tjenes hurtigt ind i sparede kemikalier og sandskift m.v :)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Malling
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder