Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Sandskift i brugt filter

Sandskift i brugt filter 25 Jan 2009 17:16 #88

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 26 apr 2008 : 09:34:23

jeg har købt et brugt sandfilter fra en som har nedlagt sin pool den var oprindeligt leveret af et firma der hed Brønspølen jeg har ikke kunne finde noget om dette firma, firmaskiltet er faldet af så jeg kan ikke finde nogen brugsanvisning.

Jeg vil gerne skifte sandet da jeg ikke ved hvor gammelt det er jeg har taget et par billeder, er der nogen der kan hjælpe?



lba1



6 Posts
Posted - 26 apr 2008 : 09:36:43

There is a problem with the file you are attempting to upload.

Jeg kan desværre ikke indsætte billede da jeg får flg fejlmelding, hvad gør jeg har både prøvet som jpeg og doc fil?
Filename sandfilter.JPG File names must use only valid characters
Extension .jpg Certain file extensions are not accepted
Size 504,23 KB File sizes must be reasonable

Please click here to close


bjarne



529 Posts
Posted - 26 apr 2008 : 09:54:11

jeg tjekker med billederne

Har aldrig hørt om firmaet, men det er også ligemeget. AAlle sandfiltre virker på samme måde. gå ind under vejlednninger og download vejledningen om sandfiltre. Hvis det ikke hjælper dig, så send mig et par billeder direkte til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


bjarne



529 Posts
Posted - 26 apr 2008 : 19:38:01

det er et gammelt Lacron sandfilter du har som blev indstalleret meget i det glade 60,ere. Filtret er såmænd "meget godt", men har den "fejl" at det har en uhyre ringe sandhøjde hvilket giver en dårlig rensning.
Udover du gerne vil skifte sandet - ca. hver 5 år - hvad er problemet så med dit filter ???



lba1



6 Posts
Posted - 27 apr 2008 : 08:48:58

Jeg har såmænd ikke problem med det, jeg har købt det brugt, og ville bare gerne vide hvordan jeg skifter sand på det, men jeg formoder at jeg skal skrue plexiglas dækslet af i toppen?


bjarne



529 Posts
Posted - 27 apr 2008 : 09:33:47

du har ret. skru topdækslet af - og så er det hårdt arbejhde med at få det gamle sand ud. Du skal være forsigtig hvis du bruger redskaber. De kan komme til at ødelægge latteralrørerne der er i bunden og så kommer der sand ud i bassinet.
HUSK før du kommer nyt sand i- ikke strandsand - og groft i bunden - at komme en plasticpose over det rør der er i midten så du ikke kommer sand ned i det og stopper det. før du skruer dæksel på så smør skruegevinddet og o rimgen med noget vaseline eller bedst noget af det kobberfedt du bruger til bremser. det er vand Uopløseligt



bjarne



529 Posts
Posted - 27 apr 2008 : 09:34:49

P.S BRUGSANVISNING PÅ ALLE SANDFILTRE FINDES I HÆFTE 2 SOM DU KAN DOWNLOADE
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder