Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Sikerhed - hvor meget

Sikerhed - hvor meget 26 Jan 2009 08:35 #122

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 24 jun 2008 : 10:19:18

Små børn og pool

Min kæreste og jeg er i den lykkelige situation med at vi venter os. Allerede nu har vi fået rigtig mange spørgsmål og hints om at pool og små børn går da vist ikke!

Men hvordan har andre håndteret dette?, har I indhegnet poolen eller f.eks. fået lavet en sikkerhed overdækning på poolen.

Det store spørgsmål er også ”kan man sikre sig for meget”? Alstå skabe et miljø hvor poolen simpelthen bliver så spændende pga. af alle sikkerheds foranstaltningerne, at den lille på et eller andet tidspunkt finder ud af og omgås de sikkerhed foranstaltninger.

bjarne



529 Posts
Posted - 24 jun 2008 : 18:55:54

jeg har lagt en artikel om "sikkerhed og pools" ind under vejledninger
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sikerhed - hvor meget 13 maj 2009 18:36 #316

  • henningdalgaard
  • henningdalgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 5
Jeg står i samme situation. Vil meget gerne høre om folks erfaringer med hegn og overdækning.
Er mest tilhænger af at børnene skal lære at omgås poolen, men der bliver godt nok rynket på næsen stort set hele vejen rundt når man siger det.:blush:
Henning Dalgaard
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sikerhed - hvor meget 13 maj 2009 22:04 #317

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
prøv at læse den artikel om sikkerhed jeg har lagt ind under vejledninger og prøv at linke dig til den usa sikkerhedsside der er inde under links

derudover er det utroligt svært, for uanset hvilken sikkerhed du bygger op, såå kan den alttid fejle. du kan glemme at låse lågen til hegnet. dit barn lbiver så stort at det kan klatre ovver hegnet. du glemmer att rulle sikkerhedsdækknet på etc etc etc. alle de mennneskelige fejl.

hvis du ser bort fra allle de mennneskelige fejlmuliighheder, så er enten et hegn - eller et sikkerhedsoverdækken en extra sikkerhed. dæknet bedre end hegnet og også pænere men dyrere

har du et automatisk elekttrisk sikkerhedsoverdækken er du dækket endnu bedre, idet mann bedre trykker på en kknap end at begynde den besværlige proces manuelt. dæknet skal jo af og på hver gang du forlader poolen

helt helt helt for egen regning er min personlige holdning, at det handler om at børn aldrig må lades alene omkring en pool og at børn skal lære at svømme hurtigst muligt.

alle sikkerhedsforannstalltninger er i bund og grund falsk sikkerhed grundet de menneskelige aspekter
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sikerhed - hvor meget 14 maj 2009 12:20 #321

  • henningdalgaard
  • henningdalgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 5
Tak for uddybningen Bjarne

Jeg er enig med dig i at det handler om de lærer at svømme og at de ikke må være i området omkring poolen alene. Men det kan være svært når pool er lige ude på terassen.

Kunne være spændende at høre alle poolejernes erfaringer og meninger om dette emne.
Henning Dalgaard
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sikerhed - hvor meget 14 maj 2009 21:40 #322

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
indtil nogen med direkte børneerfaringer kommer på bane, vil jeg fortælle om en ide der både er billig og efter min meninng lige så sikker som så meget andet.
princippet er de velkendte sensorere der tænder og slukker et lys. sæt sådanne op så de dækker poolommrådet og forbind dem med en sirene. i mine øjne "perfekt" prof. producenter har udviklet sådanne, men mmarrkedssprisen er ca 1 mill. gange højere end accepptabellt. "nyhedens og sikkkerhedens pris"

Det er imidlertid let at lave selv. Hvis man ikke kann finde sirenen andre steder kan den købes hos firmaet DINOTEC i tyskland

har det selv. fungerer perfekt - under de betinngelser jeg har beskrevet før
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sikerhed - hvor meget 14 maj 2009 22:04 #323

  • henningdalgaard
  • henningdalgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 5
Hej Bjarne

Det lyder spændende. Kunne man ikke se lidt billeder af det?
Hvor mange sensorer bruger du og hvor placerer du dem for at undgå at de ikke går i gang når man går rundt om poolen?
Kan de placeres nede i vandhøjde eller skal de op i højde på en pæl eller noget.
Henning Dalgaard
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sikerhed - hvor meget 15 maj 2009 08:55 #326

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det kan du ikke lige, da jeg har haft dem demonteret her i vinter og ikke sat dem op igen endnu
men se ude underINSPIIRATION POOL TILBEHØR - DIVERSE SIKKERHED
her har du billeder af det system som proff sælger. kopier det:blush:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder