Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: grønt vand og saltvandsrensesystem

grønt vand og saltvandsrensesystem 11 jul 2010 15:14 #1446

  • solveig
  • solveig's profilbillede
Jeg er lige kommet hjem fra 10 dages ferie - har et bassin på 25.000 l. og et saltvandsrensesystem. (puttede 75 kg. salt i vandet til at starte med).
Systemet var sat til at køre 5 timer i døgnet mens vi var væk - måske har det ikke virket.
Vandet er GRØNT og jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gøre ved det - om jeg kan nøjes med det system som er - og hvad jeg så skal gøre, eller om jeg skal have saltsyre eller hvad ved jeg i og hvad systemet kan tåle (noget med titaniumsplader) - er der nogen som kan hjælpe, vil det være fedt.
Ungerne vil så gerne i vandet (selvom det ikke er rent) - jeg har foreløbig sagt nej - har en ide om at det ikke er godt for huden. Hvad er jeres mening/erfaring?
Kh
Solveig
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:grønt vand og saltvandsrensesystem 11 jul 2010 16:54 #1449

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det første du skal gøre er at teste dit vand for PH værdi og klorværdi og så justere det manuelt med ph minus og klorgranulat ( 500 g) . det skulle klare dine alger og bakterier og så kan du hoppe i vandet med det samme :cheer:

Problemet med dit saltklorinator anlæg kan værre 3 ting
1. det antal timer og den produktionsgrad du har indstillet det til er sikkert alt for lidt i denne varme - kloren bliver jo brændt næsten hurtigere af end man kan producere den - og især hvis du ikke har stabiliseret dit vand med cyanursyre.
Du skal huske, at det ikke er et automaisk anlæg du har. det producerer kun den mængde klor du indstiller det til
2. at titaniumpladerne i den klorproducerende celle er kalket til
3. anlægget er i stykker og hvis det er det, så kræver det mere end vi kan udveksle i forummet ( der er 500 forskellige anlæg i landet). Så må du have fat i dem de har købt det af :lol:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder