Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Brune belægninger i pool

Brune belægninger i pool 18 jul 2010 22:31 #1624

  • BLJ
  • BLJ's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Vi har netop overtaget et hus med en pool. Det er en beton pool, med blå inderdug. Der er sandfilter pumpe. Poolen har stået med vand og uberørt i 2år. alle fortalte os at vi bare skulle rense, chokklore, støvsuge, flok middel, saltsyre etc. Det ville give fantastisk poolvand hvis det kunne blive rent. Det er det blevet, poolen var plumret mosevand, men er nu klart og vi kan se bund og sider. Vi har skrubbet med skurebørste men kan bare ikke slippe af med belægninger fra midt under vandkanten og til bunden, men kun på siderne. Det ser brunt ud og sidder forholdsvis godt fast. Hvad kan der mon gøres, og kan det klares uden at tømme ud. Ville alligevel være ærgeligt med alt det arbejde der er lagt i den. Den er iøvrigt 5 x 10 meter Ph værdi er fin

På forhånd tak
Betina
Betina Jessen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Brune belægninger i pool 18 jul 2010 22:46 #1626

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
der er egentlig kun 3 muligheder.
A. Algebelægninger - måske brunalger - levende alger kan ikke skrubbes af
B. kalkbelægning - hvad det sagtens kanm være da ph værdien med garanti har været høj i de 2 år uden nogen form for pasning
C. en kombination


Men sig mig lige. Når du rører ved disse belægninger er de så glatte eller ru - glatte = alger Ru= kalk

Jeg vil tro at kalk er det første problem og her komme det an på hvor stort problemet er. HVis det ikke er så stort, kan du klare det ved at sænke ph til 5-6 stykker i et par dage - pumpen skal køre hele tiden og du skal sænke ph løbende, idet opløst kalk vil få den til at stige igen.
Hvis det ikke fjerner det så skal vandet ud og du skal vaske af i en 10-15% saltsæreopløsning - Brug åndedrætsværn
Hvis det er algerc og andre ting, så skal du chockklorere 1-2-3 gange efter hinnanden med 300g klorgranulat pr. 10.000 ltr. vand
B
Sidste redigering: 30 jul 2010 12:26 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Brune belægninger i pool 30 jul 2010 10:29 #1744

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Bjarne, hvad er resten af svaret i dette indlæg, det slutter lidt brat syntes jeg.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Brune belægninger i pool 30 jul 2010 12:27 #1745

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
du har ret. det var en sætning jeg ikke havde fået sløjfet - det er gjort nu :blush:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder