Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Sand i poolen

Sand i poolen 27 jul 2013 19:03 #4063

  • Kewinlund
  • Kewinlund's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 43
Hej
Har læst lidt her på forum omkring problemet med sand i poolen...
Har min pool nu på 2. år og der blev derfor nyt sand i sidste år til sæsonstart. (poolens filter er købt brugt)!
I år har jeg fået solvarme på og pumpen kører derfor mere end sidste år.
Har nu 2 gange opserveret lidt sand i bunden af poolen som hovedsageligt samler sig ved de små folder (jeg uheldigvis) fik lavet på lineren under opsætningen. Det er lidt sand med ca. 3-4mm diameter men størstedelen er de mindre 1-2mm.
Kan jeg køre resten af sæsonen med dette, eller skal jeg gøre noget ved dette nu (tænker om der kommer sand i mine solpaneler også :S )
Hvis det er mine lateralrør som er slidte, kan jeg så, når jeg skifter dette til kommende sæson (eller nu) så genbruge det kun 2 år gamle sand eller? :blink:
Og hvor får jeg de rør til filteret hvis det er dem det er galt med? filteret, eller ihvertfald 6-vejsventilen, er et MEGA filter på Ø50 og 60 i højden (Se billeder)
/Kewin
Bilag:
Kewin
Sidste redigering: 27 jul 2013 19:05 af Kewinlund.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sand i poolen 27 jul 2013 20:44 #4064

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
med sand i bunden og solpaneler - sååååååå synes jeg du skal gøre noget ved det nu. du risikerer ellers at der samler sig sand i solpaelet - måske lukker det - eller gør det svært at tømme det for vand til vinter

og lateralrørene - jamen du har da din egen shop :laugh: hvor du selvfølgelig kan få alt - der er ikke i webshoppen men ring til butikken
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder