Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Grøn bund?

Grøn bund? 23 jul 2014 23:14 #4843

Hej.
Min 8x4 meter ovale pool på 35.000 L vand ca er grøn forskellige steder på pool bunden, det sikker fast som bare fanden og kan ikke skrubbes af, har kørt aut.støvsuger på 1 uge nu og holdt ph samt klor på henholdvis 7.0 og 1.0 hvad gør jeg?
Det er kun i venstre side af poolen nærmest.
Har os prøvet at chokclor men det hjælper heller ikke. Er der nogen der har nogen forslag eller ved hvad jeg skal gøre? :)
På forhånd tusinde tak.
Nicklas Bust
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Grøn bund? 24 jul 2014 09:55 #4849

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
1. levende alger sidder fast og kan ikke skrubbes af på nogen måde
2. alger kan KUN dræbes og derefter fjernes
3. når der er leende alger er der kun 3 muligheder
a. for høj ph værdi - så virker kloren ikke
b. for lidt klor - chockklorer med 300 g klorgranulat pr. 10 m3
c. Hvis din ph værdi er mellem 6.8 og 7.4 og din klor på 1 ppm - og du stadig har grønne alger, så har du sansynligvis en KLORLÅS - send os en vandprøve så tester vi et for dig - hvis du har klorlås = kloren virker ikke

Hvilken klortype bruger du ????

At du kun har grønne alger i en side, tyder udover en ringe desinfektionsværdi i vandet på, at dine dyser ikke er rigtigt indstillet - at du ikke har nok flow - at din pumpe ikke kører længe nok om dagen. Ting som disse vil nemlig gøre at kemikalierne ikke blandes nok op i bassinvandet og dermed ikke er til stede i samme mængde i hele bassinet
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Grøn bund? 24 jul 2014 21:28 #4856

Min ph er fin og min klor os, jeg havde en klorlås sidste år som var så slem jeg skulle tømme hele bassinet og fylde det igen. Jeg vaskede siderne og bunden helt ned den gang orden stod super flot, men så i år er de der på bunden begyndt at komme. Jeg har efter min klorlås sidste år kun brugt HTH klorgranulat.

Syntes dog min pumpe larmer lige rigeligt, så det kunne du måske nok have ret i jeg måske skulle få skiftet ud.

Jeg vil dog for en sikkerhedskyld lige få det målt hos jeg, så sender jer en vandprøve. :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Grøn bund? 24 jul 2014 22:50 #4857

  • leif
  • leif's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 69
  • Modtagne Tak: 4
Hælder du altid klor i samme sted og er det deromkring du har dine misfarvninger?
Så kan det måske skyldes at kloren ikke er opløst helt og lander på bunden.
/Leif
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder