Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Små fnuk i vand

Små fnuk i vand 13 Aug 2013 14:16 #4137

Hej

Jeg er pool ejer på andet år og har haft stor glæde af vores pool i år. Dog har vi haft besvær med at holde vandet hlt funklende klart.

Vi har købt en elektrisk bundstøvsuger i år og har permanent cover over poolen pga børn. Dvs vi har ikke specielt meget naturaffald i poolen
Vores problem er at vandet er rimlig klart, men ved nærmere eftersyn kan man se små partikler i vandet.

Poolen bliver holdt på omkring 7-7,2 i PH og jeg bruger hurtig chlor granulat hver gang vi har badet eller ca hver 2-3 dag her i varmen. Poolen ligger på omkring 27 grader og er med 80 m3 vand

Jeg har prøvet flokningsmiddel uden held.

Hvad kan jeg gøre?

Jeg oplever ikke vandet beskidt, mere at det evt ikke bliver filtreret ordentligt, trods stort sandfilter og regelmæssig backwash.

Mvh
Mette
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Små fnuk i vand 13 Aug 2013 14:54 #4138

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hmmm. Når du skriver hurtigklor - hvad er det så en klor du bruger ??? hvis det er ehn cyanurbaseret skal du passe på med at få det man kalder en klorlås - Hold dig til HTH klor

Når din ph værdi er som den er = fin og vandet er klart, men der alligevel er små "fnug" i vandet, så er det næsten med garanti et problem med flokningen. Hvad er det for et flokningsmiddel du bruger ??????
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Små fnuk i vand 14 Aug 2013 15:00 #4139

Hej og tak for hurtigt svar.

Jeg bruger HTH klor, så jeg skulle ikke have nogen klor-lås

Jeg har brugt noget flydende floknings middel, kan ikke huske hvad det hedder. Det var noget der stod her da vi overtog poolen og har nok været 1½ år gammelt.

Som jeg oplever det, kan vores elektriske støvsuger godt filtrerer de små partikler, men det den puster op i sit vandsug bliver ikke fanget i poolens sandfilteret. Om det er fordi de er for små og jeg skal have noget bedre flokningsmiddel eller om sandet kan blive for brugt? skal renses? ved jeg ikke

Lyder det som nogle brugbare teorier?

/Mette
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Små fnuk i vand 14 Aug 2013 15:52 #4140

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
når du bruger hth klor har du ikke nogen klorlås - jeg vil gætte på du har brugt flydende flokningsmiddel
Ikke ??

Har du husket at returskylle MAX 7 dage efter du har frugt flokningsmiddel - hvis ikke så er det der er blevet fanget opløst igen og røget ud i pooolen - læs i artiklerne - søg flokningsmiddel

Brug aldrig det flydende. Læg en flokningsrulle i skimmeren
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder