Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Stort klorforbrug trods automatik

Stort klorforbrug trods automatik 25 Jun 2017 11:35 #7568

  • Thansen
  • Thansen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Ohøj,

Jeg har en Ph Perfect maskine med svovlsyre kørende, der holder ph værdi 7.2. Jeg har en salt klorinator kørende også.

Men, jeg synes godt nok jeg spytter meget klor granulat (ustabiliseret) i ved siden af?

Poolen har ca 70 M3 vand, men jeg kaster små 200 gram i nærmest dagligt for øjeblikket (eller hver anden dag), og jf. målingen, så forsvinder klorindholdet relativt hurtigt..

Råd? Tanker?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Stort klorforbrug trods automatik 25 Jun 2017 12:23 #7569

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Hvad har du målt din cyanur værdi til?

Er det længe siden at du har chock kloreret din pool? hvis du har en kontaminering vil en klor celle ikke kunne følge med.

Har det altid været sådan, for ellers kan det være at du mangler salt eller cellen skal afkalkes.

Mvh. Mads
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Stort klorforbrug trods automatik 26 Jun 2017 09:30 #7573

  • Thansen
  • Thansen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Hej Mads og tusind tak for input!

Jeg ved faktisk ikke hvad min cyanurværdi er. Jeg påtænker at tage en vandprøve forbi en poolmand og få en måling.

Det er ved at være et godt stykket tid siden jeg har shock-kloret med granulat, så det kunne jeg jo prøve. Jeg ville blot gerne lige have noget input inden jeg gjorde ting i vildskab. Men jeg har ladet min Natural Chlor maskine shocke over en 6 timers periode for nylig.

Salt bliver der meldt OK på i automatikken, men det kan vel ikke skade at kyle en sæk i?

Det med afkalkning af cellen, det vil jeg lige kigge på.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder