Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: test af klor/klorværdi

test af klor/klorværdi 26 Jun 2010 07:08 #1320

  • lba1
  • lba1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 33
Hej

Jeg har en pool hvor Ph værdien liggger på 7,2 og så har jeg chokkloret et par gange da min pool stadig væk er uklar, da jeg så testede med et Matas test sæt og kom en DPD tablet i blev det helt rødt og ikke gult???


Er det fordi der er alt for meget klor i? det klor jeg bruger er ustabiliseret klor dvs uden Cyranur og vandet er for 2/3 vedkommene vand fra sidste år men poolen har værete meget beskidt og ikke rigtig vinterklargjort.

Hvad gør jeg og hvor kan jeg få vandet testet professionelt så jeg er sikker på at det er sikkert at bade
lba1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:test af klor/klorværdi 26 Jun 2010 09:52 #1321

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
;) se ude til venstre. Men en dpd tablet bliver altså rød når den viser klor. så dit testsæt viser bare at der er meget klor.

kom du en floktablet i skimmeren og lad pumpen køre 24 timer i døgnet indtil vandet er ok
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:test af klor/klorværdi 26 Jun 2010 13:53 #1322

  • lba1
  • lba1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 33
har prøvet med klar pool fra (navn fjernet af administrator) vandet er stadigvæk uklart?
lba1
Sidste redigering: 28 Jun 2010 17:24 af Bjarne. Begrundelse: firmanavn
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:test af klor/klorværdi 28 Jun 2010 17:26 #1326

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
problemet er at du har brugt flydende flokning - når du ruger flydende flokning, skal du stoffe motoren i 1-2 døgn - lade tingene bundfælde sig - og så søvsuge dem op. Det er derfor jeg anbefaler tabletter. læs vejledningen/artiklen om flokning
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:test af klor/klorværdi 28 Jun 2010 23:07 #1331

  • lba1
  • lba1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 33
Ja men der lå så meget skidt på bunden at jeg valgte at skifte vandet og rengøre pool lineren med klud og spand. Må nok ibdrømme at jeg måske også har købt for billigt sand filter:-( Det er et Clear Water pro med en pumpe 550W og det er måske lige kleint nok. køber i hvertfald kraftigere pumpe næste gang

Men tak for hjælpen
lba1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder