Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Daglig brug af HTH klor

Sv: Daglig brug af HTH klor 02 maj 2011 10:29 #2182

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej

Tak, jeg bruger pt. ikke HTH men et andet produkt af den lette garde, og som jeg lige skal have fyret af, derefter blir det hth eller et klor u. cyanur.. (det er dog klor jeg benytter, sammen med ren pool). Nu skal jeg bare have fat i nogle tabs til ph/klor, da jeg kun har strips, og de er slet ikke nøjagtige nok. f.eks. målte de ph til 7, men tabs sagde 8,2 - Men vandet er så koldt nu i det bette bassin, så der er ikke bademulighed, medmindre man er viking :woohoo:

Kan jeg iøvrigt benytte min måletabs til oxygen i forb. med klor, de fulgte med startsættet til klorfri pool..? Ellers ryger de ud.
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Daglig brug af HTH klor 03 maj 2011 14:25 #2200

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
du kan ikke bruges testsæt til oxygen til klor - så ud med dem
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: PEH

Sv: Daglig brug af HTH klor 10 maj 2011 15:39 #2261

Bruger i både HTH granulat dagligt og til chok?
Med en pool på 35-40m2, så har jeg jo burgt sådan en spand på en måned.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Daglig brug af HTH klor 10 maj 2011 17:03 #2262

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Du skal kun bruge ganske små mængder klor dagligt, og du skal ikke chockklorere mere end ved opstart, og så max 1-2 gange i løbet af sæsonen.
Til hver chockklorering skal du bruge 7-800g HTH klor til en pool af din størrelse.

Så en spand skulle meget gerne holde ikke en måned, men hele sæsonen!
Hvis du bruger for meget klor dagligt er din cyanur nok for lav. Få den checket, og juster den efterfølgende. Så vil du opleve, at du bruger mindre klor dagligt.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Daglig brug af HTH klor 11 maj 2011 05:58 #2273

Men der står, at jeg skal bruge 5g pr m2 vand dagligt. Det er 200g dagligt + et par chok, så er det da hurtigt væk.

Det var egentligt mit oprindelige spørgsmål i denne tråd, om jeg skulle smide i dagligt, selv om klor stadig kunne måles til den rette værdi.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Daglig brug af HTH klor 11 maj 2011 06:25 #2274

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hvor står det? På siden af bøtten? Ja, de vil jo gerne sælge klor...
Hvis du vil, kan du jo checke dosseringsvejledningen her på siden swimmingpool-raadgiveren.dk/artikler-vej...ringsskemaer?start=3.

Der står, at du for 40 m3, for at hæve kloren fra absolut ingenting til 1, som den bør være, skal bruge 62 gram!

Igen, det er vejledende! Hvis du har godt brugt poolvand, vil du kunne nøjes med mindre, og hvis din stabilisator/cyanursyre er i orden, så hjælper det også til at reducere forbruget.

Hvis man som jeg er pivhysterisk med at kloren SKAL være præcis 24/7, så må man anskaffe sig et automatisk doseringsanlæg, som måler og doserer konstant.
Også her gælder, at cyanuren skal være i orden for at man ikke bruger for meget.

Jeg synes du skal vænne dig til, at holde øje med dit vand og fx. måle hver aften, og dosere derefter. Du kan jo ikke rende og måle hver time, hverdag og weekend, og hvis det ellers holder dit vand rent og klart, så er det GODT NOK!
Jeg er sikker på, at du vil opdage, at der slet ikke går så meget klor som du frygter, og da slet ikke 200g dagligt !
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Daglig brug af HTH klor 11 maj 2011 06:33 #2275

Godt skema - tak for linket :)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Daglig brug af HTH klor 11 maj 2011 07:14 #2277

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Selv tak. Jeg kan anbefale at læse artiklerne her på siden. De udgør en temmelig bred "FAQ" base.
De er ordnet i logiske sektioner og kan tilgåes fra knappen ude til venstre "Artikler / Vejledninger". Desuden kan man bruge søgefeltet lige oven over knappen til at søge i alle artikler.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder