Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Højt frit klor nyt vand

Højt frit klor nyt vand 11 jul 2014 08:41 #4679

  • Mus
  • Mus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej, jeg er ny både herinde og med "pool" generelt. Jeg har et plasticbassin på 2500 l, så det er ikke så stort. Men alligevel, vil jeg gerne gøre det rigtigt.
Jeg startede det op i går med helt nyt vand. Målte ph, som var på 7,2. Herefter tilsatte jeg hurtigklor granulat fra Halrald Nyborg efter foreskrifterme. Jeg målte klorværdi ca. 15 min efter, som var meget rød. Måleren går kun til 3. I dag måler den det samme, dvs. over 3. Er det normalt, at der er højt klor, når det er nyt vand? Er det farligt at bade i det? Bør jeg købe en tester, som går højere op, eller skal jeg bare formode, at når den er over 3, så skal man ikke bade i det? Det er en videnskab.... B)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Højt frit klor nyt vand 11 jul 2014 13:22 #4680

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg kender ikke foreskrifterne fra harald nyborg. Du skal dog være meget opmærksom på når du bruger kor fra H.N, Bauhaus og alle de andre der sælger kemikalier til de små pools. Den klor er baseret på cyanursyre og så får du ødelagt dit vand så du skal smide det ud. Derudover ved de INTET om vandbehandling og kan ALDRIG hjælpe dig. Købe din klor i det nærmeste RIGTIGE poolfirma og få en ordentlig vejledning og den rigtige klor

Der er ingen std. testsæt der går højere end 3 så det kan du ikke købe.
Dit klorindhold har intet at gøre med at det er nyt vand.Det afhænger af hvor meget klor du har kommet i vandet
Din klor vil imidlertid brænde hurtigt af og så kan du bare bade

Download vores poolapp - så får du at vide præcist hvor meget klor og ph m.v du skal tilsætte dit vand
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder