Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Høj klorværdi - kan man bade alligevel?

Høj klorværdi - kan man bade alligevel? 29 Apr 2015 20:46 #5454

  • Malling
  • Malling's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 30
Først kom jeg for meget klor i, derefter for meget PH-minus (=3 fejl). Nå, men efter at have været for lav nogen dage, er PH-værdien nu steget til normalområdet. Til gengæld bliver klor ved med at ligge for højt (5). Samtidig er alkaniteten for lav.

Hvis nu det ikke ændrer sig inden vandet har nået badetemperatur i løbet af forhåbentlig de næste par uger, kan vi så godt bade, alligevel? Poolen står flot og klar nu - den ser meget indbydende ud! Eller skal vi gøre noget aktivt for at bringe klorværdien ned. Vil helst ikke tilsætte flere kemikalier, tænker at vi måske kan få den ned ved at skifte vandet - lukker lidt ud og fylder i hver dag.
Sidste redigering: 29 Apr 2015 20:50 af Malling.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Høj klorværdi - kan man bade alligevel? 30 Apr 2015 10:05 #5459

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
I øbet af de næste uger - inden du bader, skal klorværdien nok falde af sig selv, så tag du det roligt og afvent bare indtil du skal bade. hvis - hvad jeg ikke tror - klorværdien stadig er over 5 ja så skal du komme noget klorfjerner i for 5 er for højt. Men som sagt i løbet af x uger vilden med garabti selv falde

Din alkalitet skal du få ordnet. når den ikke er i orden vil du have svært ved at holde din PH værdi
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Høj klorværdi - kan man bade alligevel? 30 Apr 2015 16:48 #5462

  • Malling
  • Malling's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 30
Tak for det, Bjarne. Kommer nok op til jer på lørdag og kigger.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder