Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: vedligeholdelse ved bortrejse

vedligeholdelse ved bortrejse 26 Apr 2016 09:20 #6330

  • Skanrnet
  • Skanrnet's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Vi har en indendørs pool som vi benytter MEGET, men er samtidig bortrejse ofte 1-2 mdr. Vi det være fordelagtigt at ændre den til saltvand med automatisk dosering så den kan efterlades "alene" i så lang tid.
Kan man få mixet klor der både styrer PH værdi og klor ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

vedligeholdelse ved bortrejse 26 Apr 2016 09:56 #6331

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Du kan/må IKKE bruge en standard saltklorinator indendørs. Et biprodukt er brint udvikling og denne brint kan opsamles under loft m.v og kan risikere at "sprænge". Hvis du skal have en saltklorrinator skal det være en speciel der koster DET RØDE UD AF ØJNENE - for dit vedkommende må du installere en aut. ph regulator med svovlsyre til ph regulering samt enten nature 2 eller en anden langtids desinfektion
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

vedligeholdelse ved bortrejse 31 maj 2016 13:19 #6594

Hej Bjarne, jeg kan godt lide at læse alle dine svar, men faldt dog lige over dette. Du skriver saltchorinator udvikler et biprodukt brint, jeg tolkede det som negativt, men den brint chorinatoren udvikler er , som jeg har læst mig til, gør at brinten er med til at holde poolen bakterie fri. Er det korrekt?
Konklusion , indendørs er det en bombe , men positivt for udendørs pool er det korrekt.
Mvh
Flemming
Flemming Persson
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

vedligeholdelse ved bortrejse 31 maj 2016 14:30 #6596

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Du har forstået det helt korrekt. Brint er en ilt forbindelse og ilt er fint i forhold til at få oxideret sit vand. Så udendørs helt fint - indendørs - en mulighed for en bombe. Det er faktisk sket selvom det ikke er mange tilfælde der er reporteret

Dette problem er et problem som fabrikanter og sælgere ikke reklamerer med da det trækker salget ned. Ptroblemstillingen her er, at der ikke findes regler for det private marked men kun for det offentlige ( hvor det bliver håndhævet strengt ) Årsagen til dette er bla. at reglene "kun" er for at beskytte arbejdskraften via arbejdstilsyn m.v og en privatperson er jo "kun" en arbejdskraft når man er på arbejde. Indenfor branchen har en lille del af den ( herunder bl.a NSC og Poolraadgiveren gennem mange år arbejdet for at få opstillet regler for det private. Uden held desværre. Ingen myndigheder viser nogen interesse og mange poolfirmaer vil ikke ofre de penge et sådant arbejde koster eller tage chancen for at sådanne regler vil trække salget ned. Beklageligt, men sådan er det
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Flemmingbpersson
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder