Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Ingen klorværdi på indikatoren

Ingen klorværdi på indikatoren 03 Jun 2017 16:23 #7495

  • David
  • David's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej

Jeg har fyldt en Intex-pool med 16.800 ltr vand og tilsat 50 kg salt som beskrevet. Efter at have kørt vandet igennem Intex' ozon- og saltvandssystem med Intex' dyreste sandfilterpumpe har jeg puttet pinde i vandet, som indikerer pH-værdi og klorindhold.

Efter en maskinbehandling (og nu har jeg gjort det nogle gange på en uge) på enten 2 eller 3 timer - også med boost-funktion - jeg har ikke fået klorværdien til at vokse fra 0 (nul komma nul), og så er jeg betænkelig over for at hoppe i vandet.

Selv om vandet ser klart ud, dufter fint og er fri for bakterielt klister langs poolsiderne.

Det blev fyldt med vand lørdag efter Kristihimmelfartsdag (startede fredag og var færdigopfyldt lørdag middag).

pH-værdi ligger på godt 7,5 nu. Det er samme indikator, som skulle kunne måle både pH og klorniveau.

Er der noget, jeg som begynder på dette felt har overset eller overhørt?
Sidste redigering: 03 Jun 2017 17:04 af David.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen klorværdi på indikatoren 03 Jun 2017 16:56 #7496

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Rimelig stort bassin alligevel ;-) (168.000 liter)

Jeg kørte med saltvandssystem det første år. Det fungerede egentlig ret godt og poolen stod krystalklart hele sommeren. Jeg kom kun en lille bitte smule klor i, fordi jeg godt kan li duften af svømmehal ;-)
Jeg fik dog aldrig klorværdien ret højt op ved saltvandsystemet alene. Når man kører med den pumpe du har købt....og som jeg også selv har, så kommer det hurtigt til at koste lidt, når den skal køre relativt mange timer om dagen, for at få genereret klor nok.
Men der er så heller ingen der har sagt, at det er billigt at ha pool.

Grunden til at vi stoppede med saltvand allerede efter første år, var at vi så begyndende rust på stolper og især den dyre stige vi havde købt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen klorværdi på indikatoren 03 Jun 2017 18:23 #7498

  • David
  • David's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Jeg er selvfølgelig spændt på, om den her opsætning kan friskholde vandet uden tilsætning.

Jeg har regnet på maskinerne, hvis man kører 2t ozon/salt og 4t pumpe om dagen: Cirka 170 kroner i strøm om måneden.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen klorværdi på indikatoren 03 Jun 2017 18:31 #7499

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Er 2 timer ozon nok??

Pumpen alene vil nok æde minimum 150 kr på måned. Så vidt jeg husker er det en 650 watts.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen klorværdi på indikatoren 03 Jun 2017 18:53 #7500

  • David
  • David's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Ifølge manualen er det 2 timer dagligt ved en typisk dansk temperatur. Ved hedebølge: 3 timer.

Pumpe: 550 watt. Ozon: 125 watt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen klorværdi på indikatoren 04 Jun 2017 17:55 #7510

  • David
  • David's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Jeg opdagede problematikken med saltvand og metalramme, da jeg havde købt sagerne. Jeg tror bare, jeg slår mig til tåls med metallets levetid og holder øje med, om man kan stille noget op, der heller ikke er for dyrt.

Jeg ville skam gerne have beholdt den Intex med oppustelig ring, som jeg har brugt de foregående år. Den ville ikke have salt+metal problematikken. Jeg opgav bare at lappe ringen, som blev ved med at tabe luft uden at jeg kunne finde alle lækagerne.

Superærgerligt. Hvor kan sådan en ring ikke være mere punktérfri?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen klorværdi på indikatoren 04 Jun 2017 21:28 #7517

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Kan du ikke smide noget klor i til at starte med, jeg ved ikke hvor lang tid den skal køre for at fylde 16000 liter med klor.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder