Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned?

Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 09 jul 2010 07:49 #1426

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Jeg har en værdig på over 8 i Ph og nu har jeg prøvet Ph- flere gange, sidst fik den hvad der svare til 200000L vand, og poolen er på 65000L men der er ingen forskel på min Ph jeg har prøvet flere forskellige måle former uden resultat, nu overvejer jeg at tømme bassinnet helt og starte forfra.(desværre er det jo nået op i temperatur, så nu går det nok lang tid inden vi igen kan bade :-(

Ps. jeg kan heller ikke få min klor ned, den ligger et godt stykke over det anbefalede, jeg har ikke kommet klor i i ca. 2 mdr. og den er satadig deroppe.
Jeg har ikke gjort det anderledes end tidligere år.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 09 jul 2010 11:55 #1427

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Eneste forskel fra forrige år er at jeg i år har brugt (læs: ofret) 65000L postevand, og føj hvor ser det ud når man tapper det i de mængder, så det er sidste gang jeg gør det, vandet fra egen boring er fuldt ud ligeså klart (uklart) så det var ikke umagen værd.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 09 jul 2010 12:44 #1428

  • sus
  • sus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Hej hej.

Kan fortælle at jeg har en pool på 10000 liter og jeg har brugt 3 kg ph minus på en uge for at få værdien ned. Nu kører den sådan ok, men skal stadig tilsætte hver anden dag.

varme hilsner fra Sus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 10 jul 2010 09:06 #1430

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
ok, men det lyder som om at beregningerne på produkterne langt fra står mål med virkeligheden.
Men nu har jeg tappet omkring 25000L af og fyldt efter, Klor og Ph er stadigt tårn højt, nu får den resten af spanden med Ph- hvilket vil svare til en hel svømmehal LoL :blink: hvis ikke det virker, bliver den tømt for i år, gider ikke bruge hele ferien på at få den iorden.
Næste år får den vand fra egen boring og ikke kommune vand, da jeg kun kan tro det er det der er i vejen, da der ingen problemer har været med den før, hvad mon de tilsætter af kemikalier i kommune vandet :unsure:
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 10 jul 2010 11:01 #1431

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det lyder lidt "sygt" = underligt altsammen :blink:

Alkaliteten skal være i orden - læs under alkalitet i vejledningerne - hvis den ikke er det, vil PH værdi enten ryge op og ned eller være meget svært at fastholde

Jeg tror ikke på at det er vandværksvandet der er problemet. Hvis du bruger vand af din egen boring får du andre problemer f.eks. okker, som du så skal til at bruge kemikalier på at fjerne, så det bliver bare udskiftning af et problem med et andet :unsure:

Hvis værdierne for klor og ph er STORE / LAVE, så kan du ikke måle værdierne korrekt, idet resultaterne så ligger langt udenfor testsætest måleområde.

Tag en spand vand og prøv så at fortynde dit vand indtil du reelt kan måle indholdet ( og gang så selvfølgelig op )

Det du har gang kan iøvrigt være LIVSFARLIGT. Når du har kommet så meget PH minus i, så er din PH værdi med garanti ikke tårnhøj, men tårnlav :(
Nr PH værdi kommer ned under 3,5, vil den frigøre den klor der er i vandet hvilket vil skabe klorgas. Som bekendt var det det hitler brugte under 2 verdenskrig. Deudover kan du risikere at lineren bliver total ødelagt

MAN MÅ ALDRIG EKSPERIMENTERE MED KEMIKALIER SOM DU GØR - ER DER TING I DEN VANDKEMI DU IKKE FORSTÅR, SÅ GÅ TIL EN PROF. I STDET FOR SELV AT RODE MED DET
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 10 jul 2010 13:01 #1435

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Har lige talt med en pro, fået noget til at reducere kloren hvis jeg får brug for det, lige nu har den fået en gang Ph- i formiddags, og nu er der sket noget, jeg kan måle Ph'en og den er næsten som den skal være.
Kloren er stadig langt over normalen, men jeg er ved at være færdig med at poste ca. 25000L vand fra egen boring i, og ja, der er okker, men det har der også været alle de andre år, så det ved jeg fosvinder i løbet af de næse dage.
Nu skifter jeg sand i filteret imorgen, og indtil og efter det, backwasher jeg ca. hver time, undtagen i nat :P så mon ikke jeg kan bade i slutningen af næste uge :cheer: det tror jeg selv på.
Ph'en var tårnhøj ellers ville måleren ikke give udslag, så den har aldrig været i nærheden af 3,5 el. derunder, så selv med mine jødiske aner, er jeg helt rolig ;)

Ps. det er en glasfiber pool og den er indendørs.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 10 jul 2010 13:09 #1436

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
godt - så var mine "formaninger" uden grund. :blush: men med de mængder ph- du har postet i lød det godt nok usandsynligt at ph værdien stadig kunne være så høj. den "normale" ph værdi i postevand er omkring 7.5

At den er indendørs forklarer også hvorfor klorværdi blev med at være høj. Indendørs brænder solens UV stråler jo ikke kloren af og når der heller ikke er klorforbrug fordi I bader - ja så falder den jo langsomt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 26 Apr 2011 14:35 #2142

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Lige en opfølgning på sidste års problemer:sick:

I år har jeg undladt at bruge kommunevand, og min pool opfører sig fuldstændiget som i "gamle" dage:P vandet er klart, Ph'en er 7,2 og klorværdien som den skal være.
Kørte lige forbi vandværket forleden dag, og udenfor stod en palle med 2 blå 200L tønder med en form for kemikalievejledning på (hoppede ikke over hegnet for at se hvad de kommer i:whistle: ) Så ligemeget hvad jeg vil prøve at blive overbevist om, så tror jeg at det var min naive tro på at "deres" vand skulle være lige så godt el. bedre der slog fejl og kostede mig næsten en hel sæsons problemer.:evil:

Nu venter vi blot på at solen kommer de sidste par grader i vandet, og så er det badetid:P
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 26 Apr 2011 18:56 #2143

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ja -men pas nu på din okker når det er en privatboring;)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 27 Apr 2011 04:44 #2144

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Som jeg skrev er vandet klart efter chokkloringen og alt er som det skal være, så der er ikke noget problem med okker.
Iøvrigt har jeg investeret i et nyt større sandfilter som skal monteres og har planlagt at montere det gamle på min boring, det burde jo tage lidt af det snavs som poolfilteret ellers skulle tage.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 27 Apr 2011 06:05 #2145

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ikke for at gøre dig kedaf det med jeg er ret sikker på at et sandfilter ikke fjerner okkeren, okker partiklerne er mindre end den størrelse som sandfiltret kan opfange.

Synes at have set på et tysk site noget med et kemikalie som kunne bruges imod okker belægninger, skal lige checke det i aften.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvorfor kan jeg ikke få min Ph ned? 27 Apr 2011 06:27 #2147

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
ok, men vandet og siderne er fine, så må det være fordi at der ikke er, eller er minimalt med okker i vandet her.
Og det eneste tidspunkt jeg har haft problemer med svært misfarvede sider og bund, var sidste år da det var kommunevand, så ved jeg iikke helt hvad man skal konkludere ud af det, men jeg kan da for en sikkerheds skyld hælde lidt okkefjerner i, så burde det eliminere et eventuelt kommende problem.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder