Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Det virker sku..........., jubii

Det virker sku..........., jubii 09 jul 2010 12:54 #1429

  • sus
  • sus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Har netop igår været i et rigtig poolcenter og købt 200 grams klortablet med regulerene klor, ph og flokningsmiddel i. Har en pool på 10000 liter og har kæmpet de seneste år med klorgranulat og flydende flokningsmiddel, store problemer med ph værdi og grønt vand.

Men men men .,tilmorges var ph værdi og klor perfekt, krystal klart vand, tænk sig havde jer bare vidst.

Kan godt være jeg græder om en uge men lige nu kører det.

I poolcenteret kendte de udmærket Bjarne som en meget dygtigt og proffisionel poolmand B) .

Men lige et spærgsmål, skal jeg stadig chokklor hver anden ugen når jeg kører med de tabletter, og evt skal det så være med det klorgranulat jeg har.?

God bade dag, og besøg et poolcenter, det betaler sig :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 10 jul 2010 11:08 #1432

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det er rigtigt at de 200 g tabletter er lette at bruge. Du skal imidlertid huske på, at de er baseret på cyanur -læs om dette ude i vejledningerne - og at du dermed risikerer en klorlås - læs i vejledningerne - med mindre du da skifter mindst 1/2 delen af dit vand hvert år
Brug tablet flokningsmidler ( hvad du jo gør med disse 200 g tabletter)- læs om flokning i vejledningerne - så sker flokningen FØR filter og så skal du ikke til at støvsuge den op fra bunden, som man skal med flydende

200 g tableter regulerer IKKE ph værdien - de påvirker bare ikke PH værdien så meget. For at holde din PH værdi, skal du som hele tiden dels holde din alkalitet og dels din ph værdi med ph regulerende midler
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 10 jul 2010 11:11 #1433

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
man kan ikke chockklorere med tabletter, de er langsomtopløselige. der skal du bruge ganulat. I en udendørs pool brænder solens UV stråler den bundne klor af - læs ude i ejledningerne - og du behøver derfor kun chockklorere såfremt der bliver problemer - og det opdager du jo hurtigt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 27 jul 2010 19:23 #1716

  • sus
  • sus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
:( Så kom problemerne, hulk.
Det har kørt så fint med klart vand, men der begyndte at komme sorte og brune områder i bunden, jeg kunne heldigvis skrubbe dem af med en blød børste, og tænkte jeg heller måtte chokklor det.
Jeg chokede med ca 300 gram matas klor, og vandet så stadig fint ud og uden nye pletter på bunden.
Men men, jeg kan ikke måle klor værdien den har ligget over 3 og det har den gjort siden jeg chokkede for 5 dage siden, Har intet tilsat i de dage, og den klor tablet som lå i, har jeg taget op samme dag jeg chokkede.

Ph værdien er fint på 7,2.
Har fået afvide at der ikke kan gå klorlås i en pool på 10.000 l, og det kun er de store pool der kan det.
Har returskyllet over sommeren og pumpen har kørt rigtigt meget, og nu har den kørt 2 dage i træk, men stadig meget klor i.

Hvad gør jeg nu.? overveje at køre ud til et poolcenter med en vandprøve imorgen.

knus fra Sus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 27 jul 2010 19:54 #1717

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hvor er jeg ski.. træt af matas - og nu bryder jeg poolraadgiverens kodes om ikke at nævne navne - men de fortjener det. De ved IKKE EN DYT om nogetsomhelst omkring pool og leder folk ud i det ene efter det andet.
Man kan få en klorlås i et bassin på 2 liter. så det er en direkte usandhed når de siger, at det kan man ikke i en pool på 10.000.ltr

Matas klor er baseret på cyanur, så alle der benytter deres produkter risikerer en klorlås - hold jer dog LANGT væk fra alle de firmaer der sælger poolkemikalier UDEN at vide DYT om noget. Gå dog til et prof poolfirma

Så ja - kør ud til et prof poolfirma - få testet dit vand og hold dig fra Matas, brugsen, føtex og alle byggemarkederne. De ved ikke hvad de snakker om og har kun kastet sig over et lukurativt marked for at tjene penge - uden at levere den viden og service der bør følge
B
Sidste redigering: 28 jul 2010 07:13 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 27 jul 2010 22:03 #1719

  • sus
  • sus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Jeg smider alt klor ud jeg har og til næste sommer køber jeg alt ved et professionelt pool center, og starter på en frisk.

Jeg takker dig Bjarne for din ærlighed og ser hvad de sir til en vandprøve fra min pool.

knus fra Sus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 28 jul 2010 20:35 #1722

  • lba1
  • lba1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 33
Kan kun være enig med Bjarne synes det er synd at mange mennesker snydes for den gode oplevelse det er at have pool fordi de køber et sted hvor der ikke er vejledning og så får de problemer fordi de ikke ved hvad de skal gøre og så sælger de "lortet" året efter prøv bare at se hvor mange Intex pools brugte der er til salg. For med den rette vejledning er det ikke svært.
lba1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

For lav pH 29 jul 2010 15:22 #1737

  • Lene
  • Lene's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Drømmer om pool
Sidste redigering: 29 jul 2010 15:25 af Lene.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:For lav pH 30 jul 2010 19:53 #1746

  • sus
  • sus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
åhrrrrrrrrrrr nej, har fået dommen ,KLORLÅS.
Var i et prof..pool firma idag og fik testet vandet.

Er virkelig kørt fast. De fortalte at man ikke sælger meget klor uden cynarsyre, så jeg forstår ikke rigtig lige når i snakker om klor baseret på kalk og klor uden synarsyre.

De fortalte endvidere at der skal returskylles tit når man bruger klor og må da nok indrømme at jeg nok ikke har været god nok til det.

Fik også fortalt at de har produkter uden klor jeg kan prøve, men de skulle hvis være lidt mere besværlige og skulle vist testes tit.

Aner ikke mine levende råd, orker ikke at tømme halvdelen for at så fylde det op igen og hvis der så stadig er klorlås. (10.000 liter)
Tror jeg pakker saammen for i år og ser hvad jeg gør næste år, pool firmaet tilbyder et gratis kursus om foråret så det vil jeg tilmedle mig.

Vil bare gerne høre jeres mening om mine oplevelser, er det virkelig så besværlig med det klor og Cynarsyre.
Ved ikke hvad produkter jeg skal vælge, klor eller ikke klor baseret produkter. Er så bange for at få klor lås igen.

tak for en super hjemmeside og jeres altid ærlige svar

kh Sus, en træt poolejer

:S
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 30 jul 2010 20:24 #1747

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
selv firmaer der siger de er prof, kommer ind imellem med noget sludder.
A. det er noget sludder at der ikke sælges meget klor baseret på kalk. Dewr bliver solgt RIGTIG RIGTIG meget klor baseret
på kalk

B. de væsentligste grunde til at der bliver solgt så meget klor baeret på cyanur er, at det er billigere i indkøb og at man derfor tjener mere på det samt at man i det meste af europa stadig ikke betaler så meget for vandet og derfor er ligeglad med at man skal smide vandet ud

C. det er også noget sludder at man skal returskyller mere fordi man bruger klor. Uanset hvad man bruger opfcanger filtret de affaldsstoffer der er og skal returskylles lige meget af den grund. Du skal returskylle når dit filter er i slutningen af det gule felt eller mellem 1.5 og 2 bar

D. det er rigtigt at desinfektion med andre midler end klor er dyrere og mere beværligt


Tøm 1/2 delen af dit vand af - brug kalkbaseret klor fremover til det daglige og 200 g cyanurbaserede tabletter i weekends og ferie ´hvor du ikke er hjemme. De er langsomtopløselige og lægges i en klorflyder

Følger man den opskrift og hiolder sin PH værdi har man INGEN problemer
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 30 jul 2010 20:26 #1748

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
p.s klor baseret på kalk er det samme som klor uden cyanursyre
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Det virker sku..........., jubii 30 jul 2010 21:43 #1749

  • sus
  • sus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Ok det skulle jeg måske prøve at tømme halvdelen, har også været glad for de klor tabletter jeg har brugt.
Ved godt man ikke må nævne firma navn, med hvad hedder sådan en kalk basseret klor, så jeg får købt det rigtige. Eller hvad skal jeg være opmærksom på når jeg skal ud at købe det, tænker på vare deklarationen ;) ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder