Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Kondensvand fra gasfyret er surt

Kondensvand fra gasfyret er surt 22 Jan 2012 15:53 #2759

  • Theo
  • Theo's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej

Jeg har fået nyt naturgasfyr og blev opmærksom da konsulenten sagde at kondensvandet skulle afledes gennem plastrør, da det er meget surt.

Bingo - surt kondensvand - min pool kræver konstant PH- for at komme ned på de magiske 7.2

Er der nogen der har erfaring med at bruge kondensvandet som PH sænker til sin pool ?

Det overraskede mig i første omgang at kondensvandet skulle være surt, men det må jo skyldes "sur regn", altså at der er svovlsyre og alt muligt andet i vores nedbør (se http://da.wikipedia.org/wiki/Syreregn).

Jeg tænker at det vel ikke er værre at hælde i poolen, end at det regner i den. Men det er bedre for min pengepung :)
Frarådes det at bruge kondensvandet?

Theo
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Kondensvand fra gasfyret er surt 22 Jan 2012 16:39 #2760

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det ville jeg ikke turde
Det er ph sænkende, men når det er kondensvand er det også fri for alkaliske salte og calsium, og så kommer du til at mangle det i vandet og skal tilsætte det kunstigt. Såfremt alkaliteten ikke er i orden kan du ikke styre i ph

og så skal du jo lige være helt sikker på at der ikke er andre uvedkommende stoffer - og endelig så ville det jo blive helt ukontrolleret tilsætning, såremt du bare ukritisk ledede vandet til din pool - du kunne let risikere at det blev forsyrligt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder