Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Test af vandet

Test af vandet 08 Aug 2011 10:43 #2669

Hej,

vi har købt hus med en udendørs pool, som vi desværre kun har haft uddgifter på og ingen glæde af pga. grønt vand, alger og nu klorlås. Under artikler skriver I, at man kan få et firma ud og måle vandets indhold af Cyanursyre. Hvor finder jeg et sådan firma? Og kan en sådan konsulation betale sig ift. bare at lukke for i år og så starte op igen næste år med helt nyt vand?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Test af vandet 08 Aug 2011 12:16 #2670

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hvordan ved du, at du har klorlås, når du ikke har fået målt indholdet af cyanur?
Hvilken type klor har du brugt indtil nu?

Nej, du skal ikke betale for at få et firma ud at måle (Jeg kigger lige på artiklen).
Du kan tage en prøve af vandet med til et poolfirma tættest på hvor du bor. Hvor bor du omkring?
De vil gerne måle vandet for dig, og sige om din cyanur er for høj. Hvis den er det, ja så er der ikke andet at gøre end at tappe vand af og fylde nyt på (Du må ikke lade den stå uden vand i i vinter; så risikerer du, at den "popper op" som en båd.)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Test af vandet 08 Aug 2011 19:17 #2671

Tak for den hurtige respons :-)
Jeg har læst en masse af de indlæg I har vedr. grønt vand og så tænkte jeg bare, at vi nærmest har prøvet alt, så nu hvor kloren ikke virker, kunne det sagtens lyde som klorlås. Synes der ligger flere indlæg der sagtens kunne passe på vores situation. Vi har senest brugt klor fra Harald Nyborg - både tabletter og kvik klor. Tidligere brugte vi noget i en stor spand med rød etiket - husker ikke lige navnet; men dyrt var det. Jeg bor i Solrød, så vi må se, om vi kan finde et poolfirma der kan måle vandet for os.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Test af vandet 09 Aug 2011 05:30 #2672

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Ja, der er jævnligt indlæg om vandproblemer som følge af brug af "alternativt" klor. Fx. denne, fra for et par dage siden: swimmingpool-raadgiveren.dk/forum/225-ke...653-maengde-kvikklor

Ja, klor er dyrt, men det er også dyrt at bruge forkerte kemikalier, og så skulle rette op på det bagefter :unsure:
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder