Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Nyt middel mod klorlås

Nyt middel mod klorlås 19 Apr 2015 22:00 #5353

  • cristian
  • cristian's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 3
Kan det komme på markedet herhjemme og hvordan vil i bedømme det ?

www.solarsunrings.com/bioactivenow/products.html




bio2.jpg
45m3 Vita pool hvid...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nyt middel mod klorlås 20 Apr 2015 08:11 #5354

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Du har da ikke allerede fået en klorlås? Har du ikke lige fået en pool?
Min anbefaling er, lær om Stabilisator og mål den med ordentlige midler, og det er IKKE strips. Det er ud fra personlige erfaringer!
Men uheldet kan være ude (igen, personlige erfaringer) og et alternativ til udskiftning af vand, som er en dyr affære kunne være interessant. Men virker det, og er udgiften til det pengene værd?
Man skal også huske at en vandbehandling som måske tager uger i badesæsonen kan være irriterende.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nyt middel mod klorlås 20 Apr 2015 09:30 #5356

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hej Christian
Det kommer helt an på hvad det er du mener ?
Tror du at det er nogget der kan fjerne cyanursyre i vandet ?, for så er du helt galt på den
Det er bare endnu en af alle de forskellige mærker der bliver bragt på markedet som såkaldte klorfrie produkter og der med selvfølgelig også frie for cyanur
Oxygen eller polymere forbindelser. GAMLE NYHEDER PÅ NYE INDPAKNINGER - GLEM DET
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nyt middel mod klorlås 20 Apr 2015 10:05 #5357

  • cristian
  • cristian's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 3
Nej har jo ikke fået lavet min pool i nu, men tænkte at når den engang var lavet - kunne man måske bruge klor tabletter 200g.med cyan Og når en ny sæson starter, så komme det her i vandet og så kan vi kører igen med tabletter - som dem over i usa.

Nu ved jeg ikke om det kan lade sig gøre, men en fiks ide :-)
45m3 Vita pool hvid...
Sidste redigering: 20 Apr 2015 10:08 af cristian.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nyt middel mod klorlås 20 Apr 2015 11:20 #5358

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Pas på med de fixe ideer. De duer desværre meget sjældent. Hold dig til de gode gamle metode og kemikaler virker. DE VIRKER OG VIRKER SOM DE SKAL
Der er IKKE opfundet nogen nye mirakel kure og alt hvad du ser af alle disse mirakelting er KUN gamle ting i nye indpakninger og med nye tillokkende ord dr skal få dig i "gyngen"
Lær hvad der er af artikler om alle emnerne i dette forum. Her ligger 30 års erfaringer og vi følger med i alt nyt og tager det op såfremt der virkelig skulle komme noget nyt. Vi er vogterne for dig og andre poolejere fordi vi har erfaringerne og den nødvendige viden
Det er ikke nok at vide hvad et bestemt kemikalie gør, det er lige så vigtigt at vide hvordan det spiller sammen med alt andet og det kræver stor viden og erfaring
Lær først alt det grundlæggende i praksis før de eksperimenterer med alt nyt. Det ender ofte galt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nyt middel mod klorlås 21 Apr 2015 12:27 #5381

  • cristian
  • cristian's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 3
Nu har jeg lige været på super kursus hos Poolrådgiveren i går aftes - så jeg ser mig selv som færdig udlært i teori'en :laugh:

Jeg takker for super aften, det var sjovt og spænende og dejligt at få det fortalt med ord. Og Hils lige Holger fra mig (Din gule karpe) der var en rigtig kælepot

Men vover lige pelsen igen :) og bær lige over med mig :whistle:



So you don't need to read much further the Cyanuric Reducer works. This test pool went from 200 ppm down to 140 ppm in 48 hours. I tested the pool 24 hours later also and got 160 ppm that day. But 48 hours later there is a marked difference. I knew it right away when I started the turbidity test - the initial test filled to the 100 ppm mark rapidly. I used the dilution test 1 part pool water 1 part tap water and multiplied the number by 2.

I did about 5 test 24 hours later and consistently got 80 ppm which doubled is 160 ppm. on the 48 hour testing I did the test 3 times and got consistently 70 ppm which doubled is 140 ppm.

I've done CYA testing a lot and am pretty good at making sure the black dot is completely covered - give or take for slight error. that is why I do the testing multiple times.

But the bottom line is that the Bio-Active does appear to work at reducing the CYA levels down. After 7 days I am sue it will be down even more but initially that is an impressive drop considering the only other CYA reducer marketed only dropped the level down 10 ppm, if that, with a complete bottle (Meletrine).

So this is a real game changer for all of those who due to drought or water restrictions couldn't just drain down the pool to reduce the CYA level.
45m3 Vita pool hvid...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nyt middel mod klorlås 21 Apr 2015 13:03 #5382

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
christian, hvorfor er det, at du absolut, inden du overhovedet har en pool at gøre dig erfaringer med, vil diskutere et produkt, som Bjarne allerede har sagt sandsynligvis ikke giver værdi, og som du under alle omstændigheder ikke behøver, hvis du ellers følger de øvrige råd du har fået her i tråden.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nyt middel mod klorlås 21 Apr 2015 13:17 #5383

  • cristian
  • cristian's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 3
Jeg tro det er min nysgerrighed der løber af med mig- sorry. Synes det ville være fantastisk hvis det virkelig var rigtig.
kunne jo lige se man kunne køre med klor tabletter 200g og så lige hælde lidt af det her i og vupti så kunne man køre igen med tabletter/klorinator som intet var hændt :-)

Kan godt se det kan virke lidt forstyrrende med de tanker, så stikker jeg da bare piben ind igen - og holder mig jo til jeres råd!

Sorry
45m3 Vita pool hvid...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder