Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Cyanursyre klorlås

Cyanursyre klorlås 01 Sep 2009 21:26 #665

  • CBC
  • CBC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej
Det er første gang jeg skriver i dette forum , men jeg har læst intenst idet gennem lang tid.
Det er mit første år som pool/bassinejer ( træpool ø5,5 25m3 )
Jeg har lige fået svar på min vandprøve,cyanur indholdet var så stort
at det ikke kunne måles :( alt vandet skal skiftes (surt)
Til min store skuffelse læser jeg på forsiden om produkterne fra BAYROL, de produkter jeg har brugt er fra BAYROL. Mit spørgsmål er skal jeg smide alle mine produkter ud , når jeg starter med nyt vand. Jeg har VARITAB klor 2 fase , Desalgine Algemiddel , Klortablet hurtigvirkende , Superflock til sandfilter , Vinterbeskyttelse 1L Homeswim . Kan jeg evt. bruge Varitab i ferier og weekends.
Ang. algemiddel synes jeg man kan læse om det nogen steder , er det ikke noget man bruger.
På forhånd tak
CBC
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Cyanursyre klorlås 02 Sep 2009 12:58 #667

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hvis du vil undgå klorlås,skal du bruge en calsium hypoklorit - d.v.s en klor baseret på kalk som det daglige. Cyanursyren som du skal have noget af i dit vand skal du tilsætte en gang om året som ren cyanur. så har du check på hvor meget du har.

For at undgå at du skal smide de klor kemikalier ud du har, så kan du bruge dem på den måde, at du bruger dem hver 14 dag. på den måde får du både brugt dem og får tilført lidt cyanur til dit vand.

M.h.s til algemidler, så der det sådan, at de er fuldstædigt ligegyldige når du overholder dit klorindhold på mellem 1 og 1.5 p.p.m. Grdu det, så er der ingen levende alger. Algemidler er altså kun nødvendige såfremt man ikke overholder klorniveau.

m.h.t de andre kemikalier, så brug dem bare op. de kan ikke skade, men hvor gode de er kan jeg ikke sige dig noget om
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Cyanursyre klorlås 02 Sep 2009 16:22 #677

  • CBC
  • CBC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej

Tak for svaret. :)
Jeg har idag bestilt HTH klor. De klor-tabs jeg har er nogle der skulle kunne holde ca. 10 dage , er det for meget at bruge 1 stk. tabs hver 14 dag + normal daglig mængde HTH-klor .
Brug af algemiddel kan vel ikke skade.

Jeg så andensteds en debat om at prisen på HTH-klor kunne svinge en del , det skal jeg da lige hilse at sige det kan fragt-prisen også .

Ang. klorlås, min tidligere kemi-leverandør påstod at det med klorlås er en "skrøne" :dry:

CBC
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Cyanursyre klorlås 02 Sep 2009 16:44 #678

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
CBC skrev:
Ang. klorlås, min tidligere kemi-leverandør påstod at det med klorlås er en "skrøne"
Jeg tror det var en god idé at skifte leverandør. :)

Og nej, algemiddel skader ikke. Men som Bjarne skriver, Det er 100% overflødigt!
Algerne holdes nede med korrekt PH, og korrekt klorbalance. Har du det, har du ingen alger.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Cyanursyre klorlås 02 Sep 2009 21:16 #679

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
som Yxos siger, så er det godt du har skiftet leverandør. Den du har haft ved tilsyneladende intet overhoved om de produkter han sælger, og det er sørgeligt da kemikalier han sælger, kan være dødelige såfremt de blandes forkert.
Desværre er det imidlertidigt sådan,at alle - anset hvor lidt de ved og anset hvor forkert information de giver - har ret til at sælge
Du er velkommen til at citere mig for den slags forhandlere irriterer mig enormt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.188 sekunder