Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Rund stålpool Ø 6m

Rund stålpool Ø 6m 13 jul 2010 23:37 #1482

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hejsa;

Jeg har netop rullet op og ned på beskrivelsen og billed serien omkring etablering af en rund stålpool. Jeg havde tidligere haft en oval i tankerne, men den er forbundet med en del støbearbejde. Og der kommer visse personlige begrænsninger i vejen. Nuvel! Jeg kunne godt tænke mig at påbegynde et budget :woohoo: , med alt fra udgravning til det færdige resultat. Ihvertfald såen cirka. Nogen der har nogen erfaringer mv. at byde ind med..?

Jeg har fundet en færdigpakke til omkring 17K med 0,75hk sandfilterpumpe, stige, liner, skimmer, dyser og bundsuger/net på teleskobstang. Så jeg synes da det er en ok pris, og opnåelig for selv mig...

Jeg kunne måske finde på at udskifte liner i stil med artiklen, og synes ligledes at det med PEskummet lød interessant..

På forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 14 jul 2010 23:31 #1514

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Bjarne

jeg vil lige høre om du modtog det jeg sendte på din opfordring, og om det evt. var noget at arbejde videre med. Af alternativer har jeg også fritstående pools. Så jeg har ikke lagt mig fast på noget, det skulle da lige være prislejet :unsure:

MVH Peter
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 14 jul 2010 23:41 #1515

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
har intet modtaget :(
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 14 jul 2010 23:46 #1516

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hejsa

OK, jeg prøver lige igen! :unsure:
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 15 jul 2010 00:04 #1517

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej

Nu håber jeg det lykkedes, ellers ved jeg ikke hvad der går galt :blink:

Hvis det virker, ser jeg frem til at høre nærmere.

MVH Peter
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 15 jul 2010 06:55 #1520

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Vi / Jeg kan/vil ikke vurdere om et tilbud er billigt. Det er en personlig afgørelse ligesom hvem man synes er køn :) Det kan kun vurderes om noget er billigt ved at holde det op mod noget andet - i samme kvalitet
Du må derfor bede om hvilke mærker det er og så bede andre firmaer give dig tilbud på det samme - så ved du hvad der er billigt ;)
Vi kan kun rådgive om problemløsninger. f.eks. er en 3/4 hk pumpe god nok til en 6 Ø pool - er det godt at bruge klorfrie ting frem for klor etc etc etc :huh:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 15 jul 2010 10:50 #1522

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Bjarne

No Problem :) Det der var i fokus for mig, var egentligt ikke pris. Jeg læste en artikel her på forum, omkring etablering, hvor der stod noget i retning af at pumpen skulle have en vis kapacitet af hensyn til bundsugning. Desuden var den egentlige kvalitet af rammen, som jeg kunne se var varm galvaniceret & Coatet, hvilket jeg forstod var et plus. :)

Der hvor jeg egntligt kan komme lidt i klemme, er af hensyn til koakforhold, hvis men i værste fald skulle tømme helt ud. Da haven ligger lidt lavere end eksisterende kloakker, samt at det er i den anden ende af haven. 30m3 på plænen forvolder nok en del oversvømmelse :woohoo:

Men tak for din respons.
MVH Peter
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 15 jul 2010 16:17 #1529

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
når vi snakker korrekt dimentionering af pumper og filter er det ikke kun grundet støvsugning. GÅ ind i artikler / vejledninger - vælg Hvad du bør vide før du køber pool - og vælg så artiklen Korrekt dimentionering af etc etc

det andet problem er ikke noget problem. du sætter bare en fleksibel brandslange på filtret og fører den til kloak 30 m væk :)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 15 jul 2010 23:34 #1534

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hejsa

Ok, den artikel tjekker jeg lige, jeg har ikke nået alle artikler igennem endnu. ;)
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 17 jul 2010 18:15 #1554

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hejsa

Har lige været igennem tråden, hæfter mig ved at du siger at en oval pool er fravalgt pga. af personelige begrænsninger fordi der er mere støbe arbejde.

Først vil jeg sige at det er sundt og kende sine begrænsninger, det er medvirkende til at man får et godt projekt som man vil nyde og gå og lave. Hvis man hele tiden løber panden mod muren vil projektet blive et sandt h...... :(

Forskellen på en rund og oval stål pool er støtte murerne, de kan være svære og få sat rigtigt af, men og hælde beton i dem er ikke sværere end og støbe rundt omkring en rund stål pool.

Har du været inde under billeder serier her inde, der er et pool projekt med en oval stålpool. Det er faktisk mig der er i sving her og jeg vil sige at jeg overlevede :)

Men det var ikke for at presse dig til noget, så bare at du drømte om en oval pool, så jeg ville lige sige at du kunne overveje det en ekstra gang. Vend tilbage hvis du vil vide mere om hvordan osv..... hvis du stadig har en drøm om en oval pool :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 18 jul 2010 00:47 #1592

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hejsa

Tak for dit indlæg, i debatten.. Jo det er rigtigt at jeg har flyttet fokus :unsure: mod den runde, men har intet fravalgt. Måske skal jeg bare have tid til at vende mig til den tanke med støbearbejdet. :dry: Det er en stor mundfuld, og jeg er ikke den fødte gør det selv mand. Jeg har set billed serien, og vil med meget stor sandsynlighed have set den adskillige gange :blink: inden projektet blir født. Finansministeren skal jo også overbevises :ohmy:

Jeg har bl.a. kigget på de ovale med støtter i siden, for at se om arbejdet kunne løses anderledes. Ligeledes har jeg rutchet gennem hele prisskalaen indenfor stålpools. Jeg har stadig flere ubekendte i min badeligning, som skal skal klarlægges. Så tidshorisonten er stadig noget diffus...

Så indtil da, hygger jeg mig sammenkrympet i mit lille ydmyge bassin på 2400 liter. B) Drømmende om mit ocean i havestørrelse..
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Rund stålpool Ø 6m 18 jul 2010 12:42 #1594

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Igen

Efter endnu engang at have studeret dit byggeri med den ovale pool, bemærkede jeg din oversigt med placering af de forskellige dyser, lys m.m. Efter hvad jeg kan se på de forskellige tilbud, er der knap så mange skimmere, dyser og ind/udløb som du beskriver. Har du købt ekstra i den forbindelse? eller var det med i din pakke/pool.. Langt de fleste jeg har kigget på, har kun en skimmer f.eks og jeg kan se to på din, er det rigtigt? :dry:
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder