Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hudirritation

Hudirritation 06 jul 2011 20:42 #2555

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hejsa

Jeg er godt klar over at jeg kan have plantet denne tråd i en forkert kategori. Sagen er at min yngste datter plages af hudirritation efter badning, i en sådan grad at jeg er nødt til at håntere problemet. Jeg er godt klar over at i ikke er hudlæger. Men håber alligevel vi kan finde en løsning. Vi er imidlertid lidt i tvivl om solcremem kan have en finger med i spillet. Men det er jo et nødvendigt unde. Jeg tilstræber naturligvis at holde PH værdien mellem 7,0-7,4 men indimellem kalder pligterne, og jeg kan ikke være der og holde trit.. Dog viser det sig hyppigt ved måling dagen efter, at den ikke har rokket sig nævneværdigt. Det piner mig selvfølgeligt at hun ikke kan benytte bassinnet, selvom jeg er omhyggelig med pasningen af det, ligesom det jo irreterer hende at få forbud, når nu den store må bade :woohoo:

Kan det være kloren, jeg vil nødig skifte, da jeg efterhånden føler mig tryg ved den. Og holder doseringsskemaet så godt jeg kan..


På forhånd tak...
Med venlig hilsen
Peter E...
Sidste redigering: 07 jul 2011 04:12 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 07 jul 2011 04:25 #2556

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg er heller ikke læge, men en ph som den du nævner bør være fint. Jeg tror også mere på kloren.

Mit redox anlæg sørger for et relativt konstant klorindhold.
For at holde niveauet ved manuel, lejlighedsvis dosering, må man nødvendigvis dosere så dér er MERE end dét ønskede, umiddelbart efter dosering, og dét tror jeg er problemet. Jeg tror du skal tilstræbe IKKE at have så store peaks, altså tidspunkter hvor kloren er meget høj.

Hvis du ikke vil investere i automatik, Kan du enten dosere oftere, eller du kan montere en Nature-2. Den gør, at du generelt kan klare dig med lavere klorniveau. Se evt. min hjemmeside under Rensning.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 07 jul 2011 06:16 #2557

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det er oftest ph værdien det er galt med når man har hudirritation og røde øjne m.v ved badning, men når din ph værdi bare ligger ca indenfor 7-7.4 plus/minus er det ikke sansynligt at det er det.

Der er enkelte der er allergiske overfor klor. ikke mange, men de er der. problemet kan derfor enten være det, eller som yxos siger.

der må sikkert lidt eksperimenteren til. prøv at lade hende bade en dag hvor kloren er i bund - og se om problemet stadig er der
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 07 jul 2011 07:03 #2561

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej og tak...

Jeg har haft nature2 i tankerne, men den koster jo også lidt penge+en patron hver sæson. Nu vil jeg tjekke ph her til morgen, og kloren. Jeg vil forsøge at holde den under 1,0 måske enda 0,5 og se om hun reagerer. Desuden har jeg sendt fruen afsted efter en anden solcreme. Jeg er dog lidt bekymret for infektioner med det lave niveau af klor..!

Jeg håber ikke det er kloren.. :ohmy:
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 08 jul 2011 06:32 #2565

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Lad den falde til 0, det gør den af sig selv på en dag solen skinner. Så Kan du se om hun reagerer.
Du skal ikke holde den på 0,5 i flere dage. Det er muligt at du Kan holde den fri for alger, men bakterier begynder at trives ved så lav en værdi og det opdager i først når i bliver syge af at bade.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 08 jul 2011 08:07 #2567

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Yxos;

Vi holdt hende ude af bassinnet igår, så den store og jeg selv kunne nyde en dukkert. Jeg havde justeret poolen til omkring 1 ppm. (hvis nu hun kom i) Og ph til 7,0 ca. Hun fik ikke angrebet af vores egen, men efter 4 dages svømme/Gym skole med DGI og det er i svømmehal. Og så vidt jeg læste i et af Bjarnes indlæg, holder de kloren på ca. 3ppm. Jeg kender Bademesteren deroppe, og han fortalte mig at de kører med et lukket salt kloen stor system. Hvor saltet ikke kommer i bassinnet. Så jeg formoder at det er naturlig klor, som ikke skulle være så hård ved huden som alm. Klor. Men alligevel er 3 ppm en rimelig høj opløsning. Jeg kender heller ikke deres tolerance for ph. Hvis den kan svinge til 7,6 og kloren er på 3 så kan det vel få nogen til at reagere???
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 11 jul 2011 07:50 #2577

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ja høje værdier kan give irritationen selvom små ikke gør. så hun er sikkert bare følsom over store værdier
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 31 maj 2012 09:02 #3115

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hejsa :)

Bare for lige at være sikker. Jeg har indkøbt salt fra et poolfirma, men kan forbindelsen mellem salt og klor give irritation
i huden. Naturligvis justeres ph til omkring 7,0-7,2 Begge mine døtre får udslet ved badning i bassinnet, og det er jeg ikke interesseret i, ej heller den konstante kritik af det jeg egentligt synes er både sjovt og hyggeligt at rode med. Det skulle jo gerne være en god sæson med bassinnet.
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 31 maj 2012 09:12 #3116

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
der er ingen kemisk forbindelse mellem salt og klor - salt er bare dejligt i bassinet
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 01 Jun 2012 16:43 #3121

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Bjarne;

Tak, det havde jeg heller ikke på fornemmelsen. Jeg fik spørgsmålet fra sidelinien. Og jo, det med salt er dejligt, så jeg håber pigernes hudproblemer løser sig, jeg har stadig solekseem og solcreme i mistanken. :angry: Jeg tror klor/poolen er en mindre faktor i det spil.. Eller håber :unsure:
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 01 Jun 2012 16:44 #3122

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
PEH skrev:
Hej Bjarne;

Tak, det havde jeg heller ikke på fornemmelsen. Jeg fik spørgsmålet fra sidelinien. Og jo, det med salt er dejligt, så jeg håber pigernes hudproblemer løser sig, jeg har stadig solekseem og solcreme i mistanken. :angry: Jeg tror klor/poolen er en mindre faktor i det spil.. Eller håber :unsure:

Ellers hedder næstesæson investering måske Nature2...??
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hudirritation 05 Jun 2012 09:54 #3141

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
nature 2 går man aldrig forkert i byen med
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder