Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Aqua trutest

Aqua trutest 24 jul 2013 11:10 #4041

  • Ekelund
  • Ekelund's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Hej.
Jeg vil allerførst gerne takke for dette meget lærerige poolforum :-) Har haft stor glæde og udbytte af at følge med de sidste par år.

Et enkelt spørgsmål:
Denne her Aqua truetester , er den iorden, og kan man stole på resultatet? Har ikke købt en endnu, men tænker på det. Har dog læst andetsteds at den er for så vidt god nok til daglig måling, men har man problemer med vandet, anbefales det at bruge tabletter??

Jeg har en pool på ca 25.000 L, og har udskiftet ca 18.000 L pga klorlås ( havde desværre benyttet en klor fra et byggemarked).. Nu bruges der udelukkende hth..

Men tilbage til Aqua truetesteren: Er der en der måske kunne give mig et godt tip omkring denne ?

Super tak for eventuelle respons.
mvh og god poolsommer
Lars
Ekelund
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Aqua trutest 24 jul 2013 22:06 #4048

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg har set den i en tysk test, den rammer ikke helt der hvor pille testsættet rammer. Så kan det jo diskuteres om hvad der måler rigtigt, jeg mener at det er pille testsættet har aldrig haft problemer med dette :)

Hvis man skulle vælge noget automatisk i den billige ende af skalaen skulle det nok være en Scuba+ eller Scuba 2, den laves i samarbejde eller af Lovibond dem der laver piller til testsæt. I ovenstående test testede de også Scuba og den ramte tættest på en rigtig fotometer (meget dyrt legetøj ;) )

Ved begge instrumenter skal der bruges piller eller strips som er specielle, de koster lidt mere end normalen så hvis man ikke er farveblind og gadget freak hmmm så kan man altså få mange gode bøffer for de penge.

Tag sådan en gammel erfarn fyr som Bjarne, det er ofte han ikke gidder og aflæse på farveskalaen - han kan farverne i hoved :laugh: han lavede tricket med min cyanur prøve i foråret han ramte meget meget tæt på ved bare at putte pillen i glasset og se på farven.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Ekelund
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder