Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Solvarmestyring

Solvarmestyring 27 Jun 2015 12:58 #5746

  • lydemann
  • lydemann's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 1
Jeg har lige fået et Hayward solstyring hjem og skal til at montere det.
Kan nogen fortælle mig hvor jeg placerer følere.
Jeg har lavet 7 stk. runde fangere som er placeret på et fordelerrør. Tænkte om følerne skulle placeres hhv. på afgangsrør og tilgangsrør. Nogen forslag?
Niels Ludemann
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Solvarmestyring 27 Jun 2015 15:30 #5750

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
1. Hvor mange følere har du ? hvilken type styring er det ?
2. Er det kupler du har som solfanger, nu når du skriver de er runde.

Normalt placere man en føler på røret fra selve poolen (kold side), her efter placeres der en føler ved udgangen af solfangeren. Hvis det var paneler vil jeg placere den under det sidste panel i hjørnet ved udløbet, nu har jeg ikke så meget praktisk erfaring i uden på montering af sensorer, da jeg køre med dyklommer.

Ovenstående er for en differens styring.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Solvarmestyring 27 Jun 2015 18:49 #5752

  • lydemann
  • lydemann's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 1
Det er en Auqa Solar GL-235. Det er også meningen at jeg vil lave enn dyklomme. Jeg har lavet et stativ på ca 160cm hvor jeg har sat rørholdere på (rørholdere til elektrikerrør ) og har så surret en PE slange så jeg får en cirkel på ca. de 160cm. Dem har jeg så 7 stk.af og har prøvet med liniesammenkobling men det virkede ikke og snakkede så med en poolmand der sagde at jeg skulle lave
det med et fordelerrør. på nuværende tidspunkt er vandet 18,4 Gr . alt i alt har jeg ca. 1000 meter rør og har eksperimenteret med åbning af ventiler og måler vandet fra solfanger til 34,6 Gr.
der er 2 følere og netop med fordelerør tænkte jeg at placere dem henholdsvis på tilgang og afgang ?
Bilag:
Niels Ludemann
Sidste redigering: 27 Jun 2015 20:41 af lydemann.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder