Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Temperatur

Temperatur 07 Sep 2015 15:30 #5980

  • Leneodense
  • Leneodense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Hvilken temperatur har I haft i jeres pools her i sommers?? Vores er en 1 år gammel stålpool på 3x7x1,5 og den er max 17 grader varm
Lene
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Temperatur 07 Sep 2015 15:49 #5981

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
så tør jeg næsten ikke sige det B) Med solvarme mellem 24 og 28 grader
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Temperatur 07 Sep 2015 17:50 #5982

  • Leneodense
  • Leneodense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Hov.... Halvdelen af min besked kom ikke med. Har du nogen ideer om hvorfor vores er så kold? Den er jo næsten ubrugelig! Idag var den 12 grader!
Lene
Sidste redigering: 07 Sep 2015 17:51 af Leneodense.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Temperatur 07 Sep 2015 18:07 #5983

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ingen varmekilde
ligger i skygge af hus eller træer
ligger meget udsat for blæst
I bruger ikke termodug til at holde på varmen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Leneodense

Temperatur 07 Sep 2015 18:41 #5984

  • Leneodense
  • Leneodense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Nej vi har ikke varme koblet på.... Er din 24-25 grader MED varme koblet på?? Den ligger i fri sol og der er ingen træer i nærheden, vi bor i et alm boligområde (rækkehus) med høje hække omkring. Vi har en termodug men bruger den ikke, da den ikke giver flere grader, kun besvær med at pakke den frem og tilbage. Jeg er helt grædefærdig over at min store investering er næsten ubrugelig! Børnene er helt blå når de har været i!!
Lene
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Temperatur 07 Sep 2015 19:42 #5985

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Min rundede 33 grader i år - med solvarme.
Du må nok erkende, at uden opvarmning, så kommer du sjældent over 20 grader, og slet ikke en skodsommer, som den vi lige har haft.

Jeg prøvede at finde lidt information om din pool, men du har ikke opdateret din profil her på siden med data om den. Vil du ikke gøre det? Klik her. Så er det nemmere for alle, også når du fremover skriver i forum om andre ting.

Hvis du vil kan du se lidt om min pool og dens opvarming, som er solvarme via paneler på taget hvor poolvandet løber igennem.


Der findes varianter af solpanelerne. Hvis man ikke har så meget tagflade fås de også kuppelformede.

Det er ikke specielt svært at montere. Det koster lidt, men som du selv skriver, så er det jo ikke til at holde ud at bade i pivkoldt vand.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at du måske har fået mangelfuld rådgivning. Opvarmning bør være en del af budgettet på en pool i Danmark.
Ole Kristensen
Sidste redigering: 07 Sep 2015 19:53 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Leneodense

Temperatur 07 Sep 2015 19:49 #5986

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Her kan du se et udvalg... shop.poolraadgiveren.dk/alt-til-din-swim...-opvarmning/solvarme.
Jeg kan se, at Bjarne har brugt mit anlæg som billede for hans solpaneler ;)

Hvis du får monteret solvarme, så du kunne se en MARKANT forskel på, om du bruger dit termotæppe eller ikke!
Sørg får, at det er nemt at få af og på. Evt. med et oprulningsstativ.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Temperatur 07 Sep 2015 20:00 #5987

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Leneodense skrev:
Vi har en termodug men bruger den ikke, da den ikke giver flere grader, kun besvær med at pakke den frem og tilbage.
Der tager du gruelig galt. En termodug er den første afgørende i forhold til varme i en pool. En termodug giver ingen varme, men den holder på den varme der kommer ned i poolen. 80/90% af al varme fordufter via vandoverfladen så uden en termodug vil al den varme der kommer ned i poolen om dagen forsvinde om natten
B
Sidste redigering: 08 Sep 2015 07:33 af Ole. Begrundelse: Indsat Citat fra Lene
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Temperatur 07 Sep 2015 20:12 #5988

  • Leneodense
  • Leneodense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Hvor er det super at I svarer så hurtigt :) tak for det! Vi har skam haft coveret på, især i starten af sommeren hvor vi havde godt vejr. Der fik vi en stigning på 1 grad! Og den lå på uafbrudt i en uge. Men hvis Solpaneler kan hæve det til 25 grader... Ja så ved jeg godt hvad jeg skal bruge foråret på :) . Jeg har hørt nogen sige at det er grundvand der køler den ned? Der var nu ikke noget vand at se da de gravede ud til den..... Kan det være sådan noget der driller eller er det bare de temperaturer den holder hvis der ikke er koblet varme på? Jeg har forsøgt at lægge billede ind men det er vist for stort?? Ja jeg tror da også der er noget info jeg ikke fik da jeg købte den :angry: ! Derfor er jeg super glad for alle jeres gode og hurtige svar herinde! Jeg bruger jeres side hele tiden :) :)
Lene
Sidste redigering: 07 Sep 2015 20:16 af Leneodense.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Temperatur 07 Sep 2015 22:16 #5989

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja vores pool er også omkring de 28-30 grader i bade sæsonen, har 32m2 rip-rørs fanger + 4 stk bubblesun.

Men er faktisk ved at køle vores pool ned, så jeg rullede termo tæppet af i fredags og nu er poolen ca. 21 grader, så de er bare på med termotæppet. En opruller kan anbefales her findes der også nogle tricks til let oprulning hvis det er en oval pool, her kan en flytbar opruller anbefales. Da det bedst rulles op så tæppet ikke trækkes ind i den buede ende, kan lige sende et par billeder i morgen af hvad jeg mener :)



Skulle solen svigte har jeg også monteret fjernvarme veksler B)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Temperatur 07 Sep 2015 22:17 #5990

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Se evt. billede af min pool på min profil ;)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Leneodense

Temperatur 08 Sep 2015 16:55 #5991

  • Leneodense
  • Leneodense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Tusinde tak for jeres svar :) det lader til jeg må kigge lidt på de forskellige solpaneler :) teorien om grundvand omkring... Har I hørt om det før og har i kendskab til det??
Lene
Sidste redigering: 08 Sep 2015 19:45 af Leneodense.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder