Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Køb af udespa

Køb af udespa 06 Aug 2016 11:33 #7058

  • Færingen
  • Færingen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej. Jeg overvejer at købe et udespa fra. Jeg vil gerne sikre mig, at der er rigeligt med power i dyserne og om det er et godt spa? Spa´et er fremstillet i Kina af en Hollandsk producent. Forhandler skriver at spa´et har 2 x 3 HK og 56 dyser, og producent skriver 2 x 5 HK og 56 dyser, hvad skal man regne med? Da jeg er blevet informeret om, at forbruget ligger mellem 4.000 - 6.000 kr. årligt, vil jeg gerne vide om det er energivenligt og om jeg kan regne med det oplyste forbrug? Desuden vil jeg høre om det er billigere at varme op, hvis jeg kobler det til fjernvvarmen, da jeg har en fjernvarmeveksler liggende. Er der ellers nogen der har erfaring med dette spa?


MVH Færingen :)
Sidste redigering: 06 Aug 2016 13:54 af Færingen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Køb af udespa 06 Aug 2016 19:14 #7059

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Jeg ville holde mig langt fra et Spa produceret i østen. Der har været flere eksempler på at isoleringen er ganske mangelfuld og slet ikke egnet til dansk klima. Pumper og andet kan ikke skiftes da det tit er ukendt fabrikat. El arbejde som var direkte farligt med løse ledninger, og samlinger som lignede noget fra en landsby i de gamle øst lande.
At koble et spa til fjernvarme er nok ikke umuligt, men der skal nok ændres en del på rør/el systemet.

Jeg ville kikke efter et spa produceret til koldt klima evt fra Marquis eller Hydropool. Det koster mere men jeg er sikker på at glæden og evt gensalgs værdi langt over stiger et fra Kina.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Køb af udespa 06 Aug 2016 19:14 #7060

  • lionx
  • lionx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 9
Hej
Jeg har et i mit udlejligshus summer-castle.dk jeg bruger også en veksler dels til solvarme og dels til varmepumpe, så din ide med fjernvarme er rigtig god.

Kan anbefale sandfilter til det kar det hjælper meget frem for papir filter..

Efterisolering er heller ikke en dum ide, mit er foret med 150 mm flamingo, hvis du efterisoler husk på dine pumper skal have luft

Ellers er det lækket sommer som vinter


Mit er fra østen.. Ikke noget problem med el stumper eller pumpe dele
Med Venlig Hilsen / Best...
Sidste redigering: 06 Aug 2016 19:16 af lionx.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Køb af udespa 08 Aug 2016 17:53 #7062

  • Færingen
  • Færingen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Tak for jeres svar :) Jeg har købt et udespa, som godt nok er produceret i Kina, men alle stumper så som pumper og kontrolpanel er af anerkendt mærke. Jeg har en god mavefornemmelse ved køb af denne spa :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.234 sekunder