Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Findes der et mere "fast" cover til stålvægspool?

Findes der et mere "fast" cover til stålvægspool? 28 Jun 2011 10:12 #2530

  • Dina1975
  • Dina1975's profilbillede
Hej Alle

Vi har sådan en 15.000 liters stålvægspool stående på græsset og har haft den i 3 år nu. Vi er meget glade for den og har helt styr på alt det praktiske omkring vandet. Men..... Vi har sådan et sort overtræk til den, så der ikke kommer skidt/dyr ned i vandet og som også holder på varmen. Dugen er fastgjort med snørre rundt om poolen, men vi har måtte sætte nogle snore med pløkker i, så det ikke blæser af når det ind imellem blæser en frisk vind i vores dejlige land.

Vores nabo har to store birketræer som sviner en del, og når de begynder at smide deres møg, lægger det sig oven på dugen. I midten af dugen er der nogle små huller der gør at både vand og møg ryger ned i poolen. Desuden bliver dugen trykket så langt ned i poolen ved store regnskyl, at det er svært at hive den af uden at alt skidtet lander i poolen. Nogen der kender til problemet og som har en fornuftig løsning på det?
Allerhelst ville jeg gerne have lavet sådan en form for træplade eller lign man kunne lægge oven på :silly:

Vh Dina
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Findes der et mere "fast" cover til stålvægspool? 28 Jun 2011 11:34 #2531

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
når det er en fritstående pool er der ikke så mange muligheder. det eneste jeg kan foreslå jer, er at anskaffe 1 eller 2 meget store bolde som så skal ligge på vandoverfladen under overdæknet. nu vil i have en slags tag hvor regn og skidt vil flyde ned af og udenfor pooeln
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Findes der et mere "fast" cover til stålvægspool? 28 Jun 2011 11:49 #2534

  • Dina1975
  • Dina1975's profilbillede
Tak for svar - vi har snakket om man kunne lave en form for kryds i træ der så kunne hvile på væggen og så dugen ovenpå. Vi må prøve os frem. Målet er en rigtig pool :-)OVERDÆKKET ;-)

Vh Dina
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder