Ja, der er også noget der. Lige nu er vi velsignet med fantastisk varmt primo-maj-vejr, men husk at jorden slet ikke er opvarmet endnu, og uanset grundvand eller ej, så skal du først varme vandet op, som så skal varme poolvæggen og den omkringliggende jord op, så der går nogen uger før jorden omkring er varm, og dermed før din pooltemp. kommer rigtigt i vejret.
Jeg åbnede min pool i går. Den var da 12 grader. Nu er den 18.
Men jeg har også et lettere overdimensioneret solvarmeanlæg på.
Jeg gætter på, at hvis jeg ikke havde haft poolcover på i nat (og også nu; jeg har ikke tænkt mig at bade i dag!) ville den kun være 14-16 grader.
Se mere om min pool her:
geismar.dk/projekt-galleriet/category/3-pool.
Jeg kan se på din profil, at din stålpool ikke er opvarmet. Jeg tror det er der problemet ligger. Du får simpelthen ikke tilført noget varme af betydning, og dermed er coverets isoleringsevne lige så meget/lidt uden betydning.
Så, ingen grund til at udskifte tæppet Find en avisrute, og spar sammen til noget opvarmning.
Hvad det skal være, er op til dig og de forhold din pool befinder sig under. Men det er en anden historie, så hvis du vil have hjælp til det, hvad vi gerne giver, så foreslår jeg, at du opretter en ny tråd om netop det.