Der ville være langt for mig, hvis jeg skulle deltage i et kursus hos jer, da jeg er bosat på Fyn
Det kunne nu ellers være interessant.
Jeg har lidt flere spørgsmål, som jeg håber at du/i kan svare på.
First of all, så købte jeg en bundsuger til poolen, kun for at opdage at min sandfilterpumpe ikke var heeeeelt stærk nok til den, så den bevægede sig kun en smule. Jeg fik så kigget en del youtubevideoer og kom frem til, at jeg burde anskaffe mig en større pumpe. Den jeg har nu, er en del skulle kunne pumpe 4500 liter i timen med 0,25 hk og en beholdning på 12kg sand. Den nye jeg har bestilt er en der kan klare 10000 liter i timen med 0,75hk og en beholdning på 35 kg sand. Ifølge producenten, så er den til en væsentlig større pool end den jeg har på 20.000 liter, men så burde den jo også få smækket det vand godt og grundig rundt og det samme med bundsugeren.
Så når man tænker på at det er en "sommerpool", så har vi efterhånden brugt en del kroner på den.
1: Som før beskrevet, så har jeg et saltvandssystem. Når jeg har det, behøver jeg så at tænke på noget andet klor overhovedet??
2: Kan jeg måle cyanurbeholdningen selv?? Jeg har haft et par alm. klortabletter i, men i forhold til vandmængden, så tvivler jeg på, at det har hævet cyanurindholdet ret meget. Hvor meget cyanur/stabilisator skulle der evt. i en pool med 20.000 liter??
3: Med til min klorinator, fik jeg et par pakker med teststrips. Der kan jeg bl.a. måle alkalitet og calcium hardness. Hvad er disse to og hvad gør jeg hvis de er off?!
4: Er der noget bestemt jeg bør gøre her i opstartsfasen med min pool, så den er helt optimal??
Jeg håber at nogen vil bruge lidt tid på at hjælpe mig helt i mål her, så jeg får mest muligt ud af min pool.