Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Snavs i vores vand linie

Snavs i vores vand linie 21 maj 2015 21:28 #5594

  • Mark V
  • Mark V's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
  • Modtagne Tak: 2
Hej..
Dette er vores første sommer med vores nye PP pool 7x3,5x1,5 - Syntes hurtig at vandlinien bliver hurtigt beskidt!! Da jeg gerne vil kunne holde den pæn men syntes det er meget svært at få ordentlig pæn! Det skal lige siges at jeg før opstart gav hele kanten en gang god bil voks og det blev smadder flot og glat (kan anbefales!)
Jeg har prøvet flg: Hvid + blå skuresvamp(tager kun 70%) Har lige prøvet med osmose vand fra mit vinduespudseranlæg(100% kalkfrit) hjalp ikke.
Hvad gør man? ? ? !
Hilsen
Mark
Mark
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Snavs i vores vand linie 21 maj 2015 21:37 #5597

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Du skal bruge 2 ting:
1. spceciel vandlinierene se link shop.poolraadgiveren.dk/a-kemikalier-og-...af-pool-filter-cover
2. og så derefter en af vores specielle microsvampe som tager "alt" det som er tilbage
shop.poolraadgiveren.dk/2112/209/pool-ti...svampe/P-nanno-svamp
B
Sidste redigering: 21 maj 2015 21:39 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Snavs i vores vand linie 21 maj 2015 22:22 #5598

  • Mark V
  • Mark V's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
  • Modtagne Tak: 2
Hej Bjarne
Tak for dit hurtige svar :0)
Den der linerrens kan jeg godt gå med til.. MEN den der svamp er jeg ikke særlig glad for! Jeg har et rengøringsfirma & i vores branche bruges disse svampe ofte som en "mirakkel" svamp - Men der er bare den hage ved den AT den ridser micro fint=slider på overflader. Det ser pænt ud i starten, men med tiden bliver overfladen så ridset at den kun bliver mere modtagelig overfor snavs, eller slider på maling på paneler mv. :0( Tænker da vores pool jo er af plast, bliver det kun værre med tiden - Så den er ikke nogen god ide
Mark
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Snavs i vores vand linie 21 maj 2015 22:43 #5599

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Den havde jeg nu aldrig hørt før. Jeg har en glasfiberpool og jeg har brugt denne nannosvamp i ca. 15 år på vandlinien og har intet oplevet af hvad du beskriver. Jeg har heller ikke hørt noget lignende fra nogen der har brugt dem på andre typer pools. Jeg har altid brugt dem som "mirakelsvampen"

Har ikke nogen erfaring med om der findes forskellige former / finheder eller lign. af nannosvampe og det måske kunne være en af årsagerne til forskellen på din og min erfaring ???????????

Interessant indfaldsvinkel iøvrigt som er værd at undersøge. Er der andre der har erfaringer eller viden på dette område
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.252 sekunder