Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Min varmepunpe vil ikke varme mere

Min varmepunpe vil ikke varme mere 08 Jun 2015 12:41 #5653

  • jol
  • jol's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Hej Bjarne,

Du skal ha et spm. mere.

Jeg har en varmepumpe tilsluttet min runde pool 30m3.

Den har altid virket, om end sidste år tog det lidt tid før den reagerede.

I år vil den ikke starte med at varme, kan se der er er flow igennem, den skriver FLO, men varmen begynder ikke.

Jeg har af mærket DURATECH.

Ringede til en tilfældig varmepumpeekspert forleden, og spurgte hvad der kunne være galt, og om en sådan varmepumpe luft/vand skal have service på. Det har vi nemlig aldrig haft og den er fra 2008-2009, så det kunne godt være på tide.
Han oplyste at jeg ikke skulle have service på, men det højst sandsynligt var filteret.

Jeg har nu trykrenset filter mv, men den virker stadig ikke.

Kan også se nogen steder, at der kun må være max. 10gr forskel på det pumpen skal opvarme til og det vandet har af temp.
Det har jeg også sørget for er på plads.

Hvad kan være galt ? og hvad bør jeg gøre ?
Addco888
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Min varmepunpe vil ikke varme mere 08 Jun 2015 14:27 #5654

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
kender kun duratec af navn, men så forskellige er de ikke

Når der er tilstrækkeligt flo på systemet og den iøvrigt ikke viser nogen fejlmeldinger, vil jeg umiddelbart tro at det er en af temperaturfølerne der er i stykker. hvis de ikke føler rigtigt tror den måske at alting er i orden

Derudover - hvad jeg har fået lært via dette forum af Linox ( så endnu engang opdagede jeg at jeg ikke var alvidende :S - hvad det jo også kun er Odin der er :woohoo: ) så skal der service på hvert år såfremt der er mere end 1 kg. kølemiddel på ) ( lovbefalet ) Hvor meget der er på din ved jeg ikke

Du skal alliere dig med den bedste kølemontør ( der findes som samtidig ikke er speciel dyr af den grund)
Søren fra GLAD ENERGI telf. 2985 5862

Ham bruger vi ALTID
B
Sidste redigering: 08 Jun 2015 14:30 af Bjarne. Begrundelse: mangel i svar
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: jol
Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder